A zajcsökkentés mértékének kulcsa egy, a gyártási folyamat végén az abroncs belső oldalára, a légzáró rétegre ragasztott hangelnyelő bevonat alkalmazása. A speciális habréteg rendkívül hatékonyan képes csillapítani a gumiabroncs gördülése során keletkező rezgéseket, így az útfelülettől függetlenül akár 9 decibellel is csökkenti az utastérben hallható gördülési zaj mértékét.
A valóságban ez persze nem jelenti azt, hogy 9 decibellel halkabb is lesz az autó, viszont megszűnik az egyik legjelentősebb zajforrás, amely ráadásul hosszú távon fárasztóbb, mély hangszínnel töltötte meg az utasteret, így pedig az átlagos zajszint és a hangszín is alacsonyabb, illetve kellemesebb lesz.
A különleges technológiájú gumiabroncsok minden tekintetben megegyeznek a normál, kereskedelmi forgalomban kapható társaikkal, ezért sem a menettulajdonságok – mint például a fékteljesítmény, az irányíthatóság vagy a vizes úton nyújtott menetteljesítmény –, sem pedig a keréktárcsa használatával, illetve a szereléssel összefüggő technikai paraméterek tekintetében nem különböznek az azonos termékcsaládba tartozó hagyományos abroncsoktól.
Az autógyártók közül elsőként az Audi szerel ContiSilent technológiával ellátott gumikat járműveire. A ContiSportContact 5 P modellcsaládba tartozó gumiabroncsok az Audi RS6 és RS7 modellek kerekeire kerülnek. Előbbire 285/30 ZR 21, utóbbira pedig 275/30 ZR 21 méretben szerelik a különleges gumiabroncsokat, amelyek a többi Audi RS modellre kerülő abroncsokhoz hasonlóan speciális, RO1 jelölést viselnek oldalfalukon. Érdekesség, hogy a Pirelli hasonló technológiát kísérletezett ki és alkalmaz a fent említett modellekhez, éppen azért, hogy beszállítói oldalról is több lábon álljon az ingolstadti márka. Információink szerint a Continental egyelőre nem tervezi a technológia bevetését más típusokon és méretekben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!