Csökkenti az utastéri zajt a Continental új megoldása

A Continental új megoldást mutatott be a gumiabroncsok gördülése által keltett, az utastérben hallható zaj mértékének jelentős csökkentésére.

Szabó Péter
2013. 09. 05. 15:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A zajcsökkentés mértékének kulcsa egy, a gyártási folyamat végén az abroncs belső oldalára, a légzáró rétegre ragasztott hangelnyelő bevonat alkalmazása. A speciális habréteg rendkívül hatékonyan képes csillapítani a gumiabroncs gördülése során keletkező rezgéseket, így az útfelülettől függetlenül akár 9 decibellel is csökkenti az utastérben hallható gördülési zaj mértékét.

A valóságban ez persze nem jelenti azt, hogy 9 decibellel halkabb is lesz az autó, viszont megszűnik az egyik legjelentősebb zajforrás, amely ráadásul hosszú távon fárasztóbb, mély hangszínnel töltötte meg az utasteret, így pedig az átlagos zajszint és a hangszín is alacsonyabb, illetve kellemesebb lesz.

A különleges technológiájú gumiabroncsok minden tekintetben megegyeznek a normál, kereskedelmi forgalomban kapható társaikkal, ezért sem a menettulajdonságok – mint például a fékteljesítmény, az irányíthatóság vagy a vizes úton nyújtott menetteljesítmény –, sem pedig a keréktárcsa használatával, illetve a szereléssel összefüggő technikai paraméterek tekintetében nem különböznek az azonos termékcsaládba tartozó hagyományos abroncsoktól.

Az autógyártók közül elsőként az Audi szerel ContiSilent technológiával ellátott gumikat járműveire. A ContiSportContact 5 P modellcsaládba tartozó gumiabroncsok az Audi RS6 és RS7 modellek kerekeire kerülnek. Előbbire 285/30 ZR 21, utóbbira pedig 275/30 ZR 21 méretben szerelik a különleges gumiabroncsokat, amelyek a többi Audi RS modellre kerülő abroncsokhoz hasonlóan speciális, RO1 jelölést viselnek oldalfalukon. Érdekesség, hogy a Pirelli hasonló technológiát kísérletezett ki és alkalmaz a fent említett modellekhez, éppen azért, hogy beszállítói oldalról is több lábon álljon az ingolstadti márka. Információink szerint a Continental egyelőre nem tervezi a technológia bevetését más típusokon és méretekben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.