Hogy mennyire fontos a szakszerű javítás, azt kiválóan támasztja alá a német KTI (Kraftfahrzeugtechnisches Institut) „Szakszerű karosszériajavítás = megőrzött passzív biztonság” elnevezésű szakmai bemutatója, amely egy európai roadshow keretében a Porsche Hungaria Parts Center jóvoltából érkezett Magyarországra. Az Európai Unió eltökélt célja, hogy csökkentse a halálos végkimenetelű balesetek számát az utakon, e törekvés eredményeként 2001–2011 között 44,3 százalékkal mérséklődött az esetek száma.
Hazánkban is javulás tapasztalható: amíg 2002-ben 1429-en, addig 2011-ben 605-en veszítették életüket a közutakon. A javuló számadatok ellenére még mindig a sor végén kullogunk: az egymillió autóra eső balesetek száma az EU területén átlagosan 126, nálunk majdnem a duplája: 214. Az egymillió lakosra jutó, halálos kimenetelű közúti balesetek száma pedig az unióban átlagosan 60, Magyarországon 64.
Az okokat vizsgálva persze számos indokot találhatunk a haláleseteknél, a KTI a szakmai bemutatójában a megfelelő karosszériajavításra hívta fel a figyelmet. A gépjárműgyártóktól teljesen független szervezet alapvető célja, hogy segítséget nyújtson a szakszerű és eredményes javítási technológiák kifejlesztése során, éppen ezért töréstesztek útján vizsgálták a nagy szilárdságú acéllemezek javításával kapcsolatos tapasztalatokat. Az európai balesetek során ugyanis megfigyelhető volt, hogy amennyiben egy gépjármű nem lett szakszerűen helyreállítva egy karambol után, úgy egy esetleges második ütközés során már jócskán veszített ellenálló-képességéből.
A KTI a kísérletben két B6-os Volkswagen Passatot használt, s töréstesztnek vetette alá az autókat. Mindkét autót álló helyzetben, oldalirányból, 50 km/h-s sebességgel törték össze – éppúgy, ahogy azt az Euro NCAP is tenné. A két járművet az ütközések után megvizsgálták, s a kimutatások alapján mindkét Passat hasonló sérüléseket szenvedett, a tesztbábuknak pedig nem esett bántódásuk. A négykerekűeket ezután műhelybe vitték, s gyári alkatrészekkel javították ki azokat.