Egy friss bejelentés értelmében 2014-ig, vagyis körülbelül egy éven belül három vadonatúj elektromos Ford-modell kerül az európai piacra, amivel hirtelen az oválosok palettája lesz a legszélesebb ezen a fronton. Első ízben a Focus Electric lép(ett) be Európába, amely egyes országokban máris rendelhető, de a hazai forgalmazásról egyelőre nincsenek hírek – állítólag az érdeklődés függvényében Magyarországra is beteheti lábát a Focus Electric.
Bár a villanyos Focus érdekesnek számít, tudása egyáltalán nem kiemelkedő a mezőnyben: 145 lóerős motorja 137 km/h-s végsebességhez segíti a kompaktot, és a 23 kWh-s kapacitású, folyadékhűtéses lítium-ionos akkumulátor a gyári adatok szerint 162 km megtételére elegendő – halkan megjegyezzük, hogy egy hasonló menetteljesítményekkel büszkélkedő (bár csupán 109 lóerős) Nissan Leaf 24 kWh-s akkumulátorával papíron 199 km-t tud. A 6,6 kW-os beépített fedélzeti töltőberendezéssel különben egy teljes feltöltés 16 amperes hálózatról 6-8 órát vesz igénybe.
A Ford második újdonsága sokkal érdekesebb: nem másról, mint a C-MAX Energiről van szó, ami a márka első sorozatgyártású konnektorról tölthető, vagyis úgynevezett plug-in hibridje. A 7,6 kWh teljesítményű lítiumionos akku több mint 30 teljesen elektromos kilométer megtételét teszi lehetővé, utána pedig egy benzinmotor gondoskodik a hajtásról – a tervezett CO2-kibocsátás 50 g/km alatt fog állítólag maradni, ami a normák szerint alig több mint kétliteres átlagfogyasztásnak felel meg. Az akkumulátorok feltöltéséhez mintegy 2,5 óra szükségeltetik, a teljes hatótáv pedig a benzinmotorral együtt megközelíti az 1000 kilométert.
Az újdonságsorozat harmadik tagja az egyelőre Fusion néven emlegetett, következő generációs Mondeo hibridváltozata, amely egy belsőégésű motor, egy elektromotor és egy akkumulátor kombinációjával működik, és tisztán elektromos hajtással eléri a 100 km/órás sebességet. A belső égésű motor akkor dolgozik, ha nagyobb teljesítményre van szükség, vagy ha tölteni kell az akkumulátort, az elektromotor pedig elinduláskor, illetve az alacsonyabb sebességtartományokban hajtja az autót. A középkategóriás üzemanyag-fogyasztása várhatóan 4,5 l/100 km alatt, CO2-kibocsátása pedig 99 g/km alatt marad.