Elsőre nem könnyű kiszúrni a frissítés hozadékát, de a jelenlegi modellel összevetve azért kiszúrhatjuk a megújult hűtőrácsot, az átformált világítótesteket és az újragondolt kerékkialakítást. A leginkább árulkodó jel viszont az orron lévő felirat: a Land Rover betűi helyett ezúttal a Discovery neve veszi át a modelljelzés szerepét, miközben a generációt jelző 4-es szám eltűnik az autóról. Érdekes csavar, hogy a Közel-Keleten és az USA területén változatlan marad a modell márkázása – az ottani vásárlók ellenállóbbak lennének a változásokkal szemben?
A típus jelenlegi csúcsmotorja hatékonyabb lett. A háromliteres, 256 lóerős dízelmotor teljesítményét továbbra is a nyolcfokozatú ZF automata váltó szállítja az összkerékhajtás felé, viszont a rendszer az eddigi 8,8 literes átlagfogyasztás helyett már 8,0 l/100 km-es vegyes adatra lesz képes. Egyúttal a 0-100-as sprint 8,8 másodpercre csökkent, miközben a végsebesség továbbra is 180 km/h-ban határolt.
Hivatalos információ nem érkezett arról, hogy a gyengébb, 211 lóerős variáns hatékonysága fokozódott-e, de valószínűsíthető, hogy annak 8,5 literes adata is csökkenésnek indult. A különböző, vezetőt segítő rendszerekkel (holttérfigyelő, ráfutásfigyelő, befordulást segítő kamerák stb.) gyarapodó Discovery új audiorendszert is kapott. Az alapból 8 hangszórós, 380 wattos rendszert a Meridian jóvoltából 17 hangszórós, 825 wattosra cserélhetjük – eddig a Harman/Kardon volt a beszállító.
Az újdonság november közepétől lesz rendelhető – árak terén csak minimális változásokra számíthatunk, így felszereltségtől és verziótól függően listaáron 14,27-től 20+ millióig terjedő összeget hagyhatunk ott érte.