Innovatív, pehelysúlyú elektromos kupé a németektől

A TU Dresden Institute of Lightweight Engineering and Polymer Technology kísérleti modellje elektromosan hajtott, s csúcstechnikával készült anyagokból épül.

Csizsek Ádám
2013. 09. 09. 11:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sok esetben csupán kiállított szobrokat láthatunk az autószalonokon, azonban a németek jövőautója egy teljesen működő darab. Elektromos hajtású, akkumulátoros jármű, sportos, kompakt köntösbe bújtatva. Az alkotók célja az volt, hogy a lehető legkönnyebb eredményt érjék el, ami valószínűleg sikerült is nekik. A segítséget olyan neves partnerek biztosították, mint a Leichtbau-Zentrum Sachsen GmbH vagy a ThyssenKrupp AG.

A kis tömeg elérésében jórészt a szénszál erősítésű műanyagokra és acél hibrid kompozitra támaszkodtak a mérnökök, illetve egy teljesen intelligens hajtásláncot használtak. A kocsiszekrény, illetve a motor és a lítium-ion akkumulátor így együttesen mindössze 900 kilogrammot nyom, ami az elektromos modellek között fantasztikusan alacsony értéknek számít.

A 4,1 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,4 méter magas InEco erejét egy 121 lóerős villanymotor adja, amelynek köszönhetően 7,5 szekundum alatt megvan a 0–100-as sprint, a végsebesség pedig 160 km/h. Az akkucsomag a tervezők szerint 140 kilométer megtételét teszi lehetővé. Természetesen az InEco csupán egy tanulmány, amely bemutatja, hogy a tömeg csökkentése valóban egy kiaknázatlan terület, nem meglepő hát, hogy a gyártók is hajlanak manapság modelljeik könnyítésére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.