Sok esetben csupán kiállított szobrokat láthatunk az autószalonokon, azonban a németek jövőautója egy teljesen működő darab. Elektromos hajtású, akkumulátoros jármű, sportos, kompakt köntösbe bújtatva. Az alkotók célja az volt, hogy a lehető legkönnyebb eredményt érjék el, ami valószínűleg sikerült is nekik. A segítséget olyan neves partnerek biztosították, mint a Leichtbau-Zentrum Sachsen GmbH vagy a ThyssenKrupp AG.
A kis tömeg elérésében jórészt a szénszál erősítésű műanyagokra és acél hibrid kompozitra támaszkodtak a mérnökök, illetve egy teljesen intelligens hajtásláncot használtak. A kocsiszekrény, illetve a motor és a lítium-ion akkumulátor így együttesen mindössze 900 kilogrammot nyom, ami az elektromos modellek között fantasztikusan alacsony értéknek számít.
A 4,1 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,4 méter magas InEco erejét egy 121 lóerős villanymotor adja, amelynek köszönhetően 7,5 szekundum alatt megvan a 0–100-as sprint, a végsebesség pedig 160 km/h. Az akkucsomag a tervezők szerint 140 kilométer megtételét teszi lehetővé. Természetesen az InEco csupán egy tanulmány, amely bemutatja, hogy a tömeg csökkentése valóban egy kiaknázatlan terület, nem meglepő hát, hogy a gyártók is hajlanak manapság modelljeik könnyítésére.