Egyenes, sima vonalaival, és öt részre osztott első hűtőrácsával felidézi a gyártó eddigi sikeres szabadidő-autóinak szellemiségét. A 4,21 méter hosszú, 1,67 méter magas, és 1,85 méter széles koncepció 2,5 méteres tengelytávval büszkélkedhet, így egyértelműen a Nissan Juke ellenfeleként indulna harcba. A különleges szín is említést érdemel: a „Brilliant Turquoise metál” elnevezésű fényezést a nagyvárosi felhőkarcolók üvegtengerében tükröződő égbolt ihlette.
A japán márka nagy hangsúlyt fektetett a személyre szabhatóságra is, melynek jelentőségére még a névadásnál is odafigyelt. Az iV-4 betű- és számkombinációnak van mögöttes tartalma is, mégpedig i, mint „individual” (egyedi), V, mint „Vehicle” (jármű), és 4, mint négykerék-meghajtás.
Így az már biztossá vált, hogy összkerékhajtás is került az autóba, ahogyan az is, hogy (opcionálisan) a sorozatgyártású verzióban is jelen lesz ez a megoldás, méghozzá a Suzuki új generációs ALLGRIP rendszerével karöltve.
A végleges verzió természetesen még nem ismert, de valószínűleg formailag a következő generációs Vitara előfutárát is tisztelhetjük majd benne. A mi szempontunkból pedig a legfontosabb, hogy az iV-4 szériára finomított verziója gyártásba kerül, méghozzá 2015-ben, Magyarországon.