Kis nagyautó, nagy kisautó: itt a nyújtott Volkswagen Up!

A kisautók kategóriájában egy-egy kivétellel minden márka folyamatosan növeli járművei méretét, ezzel teret nyitva a városi minik előtt.

Kenéz Tibor
2013. 09. 20. 11:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Így történt ez a Volkswagennél is, ahol a jelenleg futó Polo méreteiben közel megegyezik a 3. generációs Golffal. A német gyártó emiatt szükségét érezte egy ennél kisebb városi mini bevezetésének, így született meg 2012-ben az Up!. Úgy tűnik, mindezzel nem elégedett meg a wolfsburgi gyáróriás, és úgy látja, hogy egyes piacokon szükség van az Up! nyújtott tengelytávú kivitelének bevezetésére.

Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy ezek konkrétan mely területek lennének, de abban szinte biztosak lehetünk, hogy nem Európának, és akármilyen meglepő (figyelembe véve az ott forgalmazott nyújtott tengelytávú járművek sikerességét), nem is Kínának szánják a hosszított kisautót. Amit tudunk, az nem más, mint hogy az Egyesült Államokban egyáltalán nem árusítják az Up!-ot semmilyen verzióban, így lehetséges, hogy az amerikai nagyhatalomnak tervezték a „hosszú minit”.

A nyújtásról szóló pontos információk nem ismertek, de azt biztosan tudjuk, hogy az átalakításoknak a hátsó lábtér növelése a legfőbb célja. Az sem elképzelhetetlen, hogy a Volkswagen-csoporton belüli testvérmodellek, mint a Skoda Citigo is megkaphatja ezt az átalakítást. Kíváncsian várjuk, mi fog kisülni ebből.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.