Már olcsó egyterűvel is kampányol a Datsun

A Datsun márka másodízben is a Nissan olcsóbb kocsikat kínáló divíziójaként jelent meg, s a Go kisautó mellett hamarosan egyterűt is kínál.

Csizsek Ádám
2013. 09. 23. 5:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az alapot jelentő Go modellt már élesítették, a következő évben pedig az ígéreteknek megfelelően bővül majd a paletta. A praktikusabb egyterű verzió technikájában nem tér el jelentősebben a kisebbik típustól, s az első kerekek hajtásáról a már ismert, 1,2 literes, 80 lóerős szívó benzinmotor gondoskodik, ötfokozatú kézi váltóval karöltve.

Noha a Go+ tengelytávolsága megegyezik a kisautóéval, a praktikum jegyében hossza természetesen növekedett: 210 milliméterrel nyújtották meg a mérnökök, így akár hét személy szállítására is alkalmas lehet az újdonsága. Persze utóbbi felállás ezúttal még a szokásosnál is hangsúlyosabban szükségmegoldás, hiszen a harmadik sorban egyrészt biztosan csak csöppségek fognak elférni, másrészt pedig a viszonylag kicsi háromhengeres benzinmotor számára garantáltan nem felüdülés hét utast cipelni, főleg bekapcsolt klímával.

Meglepetést az utastér sem tartalmaz, a Góban megismert műszerfal, formák, színek, illetve kárpitok jelennek meg itt is. A hagyományos am/fm-rádió hiánycikk, helyét okostelefonokkal kommunikáló egység tölti be.

„A Datsun visszatérésével megváltoztatjuk a mobilitást. Könnyebben elérhető függetlenséget és lehetőséget ajánlunk” – mondta Carlos Ghosn, a Nissan vezére.

A Tata Nanóval árban nem kívánnak versenyezni, ám a nagyjából két és félszer annyiba kerülő Go+ jóval többet nyújt az indiai csöppségnél. A Nissan úgy véli, az eladások felét 2016-ra már India viheti, a maradékot a fejlődő térség többi része.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.