Mélyreható változásokra persze nem kell számítanunk: gyakorlatilag csak a Mégane-ok orr-részét rajzolták át a formatervezők, hogy a kedvelt kompakt modell jobban belepasszoljon a márka friss arculatába. A lényeget az áttervezett első lökhárító adja, amely az eddigitől eltérő formájú ködlámpákat és légbeömlőket foglal magában, de némileg a motorháztető is módosult, s a legnagyobb különbséget talán az elliptikus, fekete hátterű fényszórók jelentik.
A beavatkozásokat a következő modellévtől a Mégane-család összes tagja magán fogja hordozni, kezdve az ötajtós változattól a kupén át a kombiig, mi több, a sportos GT-változatok és a 265 lóerős RS is megújul. Az utastérben különben szinte minden marad a régi, ám a többek között különféle hangutánzásokra is bírható R-Link multimédiás-navigációs rendszer bekerül a kínálatba.
Technikai fronton egy új, pontosabban átdolgozott motort köszönthetünk: a hírek szerint az eddigi 115 lóerős 1,2 literes négyhengeres turbós benzines mellé megérkezik ugyanezen 1.2 TCe erőforrás 130 lóerős verziója, amihez állítólag kizárólag a Renault hatfokozatú, EDC nevű dupla kuplungos automataváltója lesz társítható, de mi azért reméljük, hogy kézi váltóval is kombinálhatjuk majd az új motort, amely várakozásaink szerint a Mégane-hoz kitűnően illik majd.
Elképzelhető, hogy az átdolgozott Mégane-ok még idén megérkeznek egyes piacokra, de hazánkban első ízben valószínűleg inkább 2014 elején fogunk találkozni velük.
A Renault frankfurti szereplése különben nem merül ki ennyiben: a franciák egy izgalmas tanulmány bemutatásáról adtak hírt, ám a részletekkel kapcsolatban egyelőre mélyen hallgatnak a gyáriak – legkésőbb jövő kedden mindenesetre minden kiderül.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!