A Car and Driver magazin újságírói szemfülesek voltak, az ő nyomozásuk során derült ki, a japánok már bejegyeztették az R-Hybrid márkanevet, ami valószínűleg egy vérbeli sportmodell plecsnije lesz az elkövetkező években. A Pure Drive emblémán szereplő R-Hybrid felirat és a GT-R rokonsága első körben nem tűnik egyértelműnek, ám a betűtípus tökéletesen egyezik a sportmodellével, ami bizonyítékként szolgál a gyártó szándékaira.
Ráadásul nem is először ábrándozhatunk hibrid hajtású GT-R generációról, hiszen már korábban is felmerült, hogy a legsportosabb Nissan elektromos segítséget kap a jövőben. A GT-R következő, teljes egészében új generációja 2017-ben érkezik, s a pletykák szerint az Infiniti M35h hibrid rendszerét örökli meg, természetesen némi fejlesztés és alapos teljesítménynövelés után.
Az utód érkezéséig sem ülnek a babérokon a Nissannál, s a GT-R Nismo kiadásával mennek még messzebbre, amely mindösszesen 2 másodperc alatt katapultál 100 km/h-s tempóra. A sebesség mellett az önjáró, azaz a közlekedés hatékonyságát növelő autókról sem feledkeznek meg a japánok, s a jelenlegi tervek szerint 2020-ra állnak elő saját megoldásukkal.
A Nissan azt ígéri, hogy a teljesen elektromos, önjáró modellnek ráadásul elérhető ára is lesz. A technológia jelen pillanatban természetesen még nem olcsó, hiszen lézeres eszközök, radarok és kamerák sokasága szükségeltetik az autonóm modellhez, ám az intelligens rendszerek egyre olcsóbbak lesznek a szélesebb körű alkalmazásnak hála.
A japánok nem elégedtek meg ennyivel, s elmondásuk szerint nagy lehetőségek vannak az önjáró modellekben: a modern irányítórendszernek köszönhetően a robotautó sokkal komplexebb, gyorsabb manővereket képes végrehajtani, mint az emberek által kormányozott példányok. A Nissan a minél gördülékenyebb fejlesztés érdekében külön fejlesztői területet hoz létre, ahol bármikor tesztelhetik a friss fejlesztéseket.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!