Nos, a Nissan Leaf forgalmazása hazánkban kizárólag a Gablini cégcsoport budaörsi telephelyén történik. Az egyetlen felszereltségi szintet mindössze három extrával bolondíthatjuk meg. 220 ezer forintért rendelhetünk navigációs rendszert, 270 ezerért gyorstöltőt, és 125 ezer forintért metálfényezést. Utóbbit pipáljuk be, s így kapunk kereken 8,9 millió forintos listaárat. Első, és második hallásra is soknak tűnik ez egy jól, de közel sem makulátlanul felszerelt kompakt autóért. De tényleg így van ez?
Egy Volkswagen Golf 1,6 literes dízellel, automatával, közel azonos szintre felszerelve, s az extrákból adódó különbségeket korrigálva 8 millió forintba kerül. Hatótávbeli kompromisszum nincs, de egyértelműen hangosabb, kulturálatlanabb hajtáslánccal kell megbarátkoznunk. Igaz, ezt minden elektromos vs. belsőégésű összehasonlításnál elmondhatjuk.
A skálán lejjebb haladva 7,5 millió forint környékén találkozhatunk 140 lóerős, ugyanígy felszerelt kétliteres dízel Ford Focusszal, de ugyanennyiért kapunk jobban felszerelt Toyota Auris Hybridet is. A piac listaáron legkedvezőbb tagjai a 6,5 milliós költséget felmutató Renault Mégane 1.5 dCi EDC és a Kia Cee’d 1.6 CRDi, amelyeknek a Chevrolet Cruze még 400 ezerrel alákínál. Ráadásul utóbbihoz 163 lóerős kétliteres dízelmotor jár. A matek eddig nem túl bonyolult: 0,9-2,7 millió forint a Nissan Leaf felára. Ezt kellene tehát olcsó elektromos közlekedéssel behoznunk. De mennyire olcsó az elektromos közlekedés?
Ha a sikeres rekordkísérletünkön teljesített 8,1 kWh/100 km-es fogyasztást vesszük alapul, akkor nagyon, ám a valóságban inkább a 13-as adat a reális. Az elektromos áram aktuális költségét vegyük 40 forintnak. Ehhez jön még, hogy egyre több helyen – a környezetbarát viselkedés jegyében – ingyenesen tölthetjük az autónkat, s valószínűleg a jövőben egyéb kedvezmények és kiváltságok is járhatnak a használatával. Maradjunk annyiban, hogy 100 kilométert 520 forintból tudunk megtenni a Leaffel, ami alig több mint 1 literes fogyasztásnak felel meg.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!