Nagyobb teljesítménnyel érkezik az új Toyota Prius

A következő Prius esetében jól jön majd a plusz a jó ideje változatlan képességekkel rendelkező, 136 lovas összteljesítményt nyújtó hajtásláncnak.

Csizsek Ádám
2013. 09. 02. 5:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emellett a futóművet is dinamikusabbra, a belsőt pedig kifinomultabbra tervezik a japánok. A gyártó célja, hogy az 1997-ben megjelent típus legújabb generációjával a jelenlegi, 3,7-4 literes gyári átlagfogyasztást mindenképpen múlja felül. Egy nagyobb energiasűrűségű akkumulátor van a fontossági sorrend élén a Toyota szakemberei szerint, a másik fontos pont pedig egy kisebb méretű és tömegű, mégis nagyobb teljesítményű villanymotor beépítése.

Emellett a benzinmotort is fejlesztenék a japánok, s a jelenlegi, 38,5 százalékos hatásfokkal működő, Atkinson-ciklusú szívómotor helyét egy rekorder, 40 százalék feletti hatásfokú négyhengeres venné át. A fejlődés eddig töretlenül zajlott, amit jól mutat, hogy a jelenlegi példányokban használt elektromotor tömegre fajlagosított teljesítménye négyszerese az első szériában dolgozó erőforrásénak. A jövőben ezt a tendenciát folytatná a Toyota.


„Az új hibrid hajtásláncok még jobb fogyasztást fognak eredményezni, kompaktabb keretek között, azaz könnyebbek, kisebbek és olcsóbbak lesznek. A következő generáció képességei a fejlettebb akkumulátor, elektro- és benzines motor miatt jelentősen javulnak” – mondta Szatosi Ogiszó, a Toyota vezetőségének tagja.

Konkrét számokat viszont nem osztottak meg a gyáriak, azaz nem tudni előre, hogy mennyire szeretnék és mennyire tudják leszorítani a Prius fogyasztását.

A következő generációs modell a lemezek alatt nem csupán hajtásláncában, de egyéb rendszereiben is előrébb lépne: az erőteljesebb hibrid hajtáslánc mellé dinamikusabb, immár kettős keresztlengőkaros hátsó futómű dukál, s maga a platform is egészen új lesz, ugyanis a Prius a Toyota New Global Platformra épül majd.


Az alacsonyabb súlypont mellett fontos volt a csavarodási merevség növelése, illetve az aerodinamika ugyancsak jobb lesz. A japánok ráadásul megígérték, hogy mind formájában, mind minőségében javítani fognak az utastéren, hogy a következő Prius még vonzóbb modellként léphessen porondra. A Toyota párhuzamosan a töltésen is dolgozik, s ha minden igaz, hamarosan bemutatják a vezeték nélküli, indukciós töltési megoldásukat, amely a későbbiekben a szériában gyártott modellekben debütálhat egy-két éven belül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.