Emellett a futóművet is dinamikusabbra, a belsőt pedig kifinomultabbra tervezik a japánok. A gyártó célja, hogy az 1997-ben megjelent típus legújabb generációjával a jelenlegi, 3,7-4 literes gyári átlagfogyasztást mindenképpen múlja felül. Egy nagyobb energiasűrűségű akkumulátor van a fontossági sorrend élén a Toyota szakemberei szerint, a másik fontos pont pedig egy kisebb méretű és tömegű, mégis nagyobb teljesítményű villanymotor beépítése.
Emellett a benzinmotort is fejlesztenék a japánok, s a jelenlegi, 38,5 százalékos hatásfokkal működő, Atkinson-ciklusú szívómotor helyét egy rekorder, 40 százalék feletti hatásfokú négyhengeres venné át. A fejlődés eddig töretlenül zajlott, amit jól mutat, hogy a jelenlegi példányokban használt elektromotor tömegre fajlagosított teljesítménye négyszerese az első szériában dolgozó erőforrásénak. A jövőben ezt a tendenciát folytatná a Toyota.
„Az új hibrid hajtásláncok még jobb fogyasztást fognak eredményezni, kompaktabb keretek között, azaz könnyebbek, kisebbek és olcsóbbak lesznek. A következő generáció képességei a fejlettebb akkumulátor, elektro- és benzines motor miatt jelentősen javulnak” – mondta Szatosi Ogiszó, a Toyota vezetőségének tagja.
Konkrét számokat viszont nem osztottak meg a gyáriak, azaz nem tudni előre, hogy mennyire szeretnék és mennyire tudják leszorítani a Prius fogyasztását.
A következő generációs modell a lemezek alatt nem csupán hajtásláncában, de egyéb rendszereiben is előrébb lépne: az erőteljesebb hibrid hajtáslánc mellé dinamikusabb, immár kettős keresztlengőkaros hátsó futómű dukál, s maga a platform is egészen új lesz, ugyanis a Prius a Toyota New Global Platformra épül majd.
Az alacsonyabb súlypont mellett fontos volt a csavarodási merevség növelése, illetve az aerodinamika ugyancsak jobb lesz. A japánok ráadásul megígérték, hogy mind formájában, mind minőségében javítani fognak az utastéren, hogy a következő Prius még vonzóbb modellként léphessen porondra. A Toyota párhuzamosan a töltésen is dolgozik, s ha minden igaz, hamarosan bemutatják a vezeték nélküli, indukciós töltési megoldásukat, amely a későbbiekben a szériában gyártott modellekben debütálhat egy-két éven belül.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!