Szinte felsorolhatatlan, hogy a bajor-francia turbómotor hány modellben kapható: alsó hangon 150 lóerővel használta-használja több modelljében a Peugeot és a Citroën, és persze nem feledkezhetünk meg a MINI típusairól sem, amelyekben akár 218 lóerőt képes előállítani.
Olyan sportmodellekben játszik például az 1.6 THP kulcsfontosságú szerepet, mint a Mini Cooper S verziók vagy a John Cooper Works kiadás, de a Peugeot RCZ-ben 200 lóerővel ugyancsak zseniális, ahogy a Citroën DS3 Racing szaftját is az 1.6 THP adja, 207 lóerővel. Példának okáért a Peugeot 208 GTI ugyancsak az 1,6 literes, négyhengeres turbós motornak köszönheti létezését. A csúcsot még nem tapasztalhattuk meg, azonban hamarosan a Peugeot RCZ R, valamint egy esetlegesen erőteljesebb 208 GTI orrában már 271 lóerővel és 330 Nm-rel borzolja a kedélyeket.
Ám a felsorolt, mérges apróságokon túl családi igásokba szerelve sem vallott szégyent, A Peugeot 5008 és az 508-as típusokhoz ugyanúgy az egyik legjobb választás a szóban forgó erőforrás, ahogy a Citroën DS modelljeihez is.
A 2002-ben kötött megállapodás 2016-os lejárta után viszont nagyjából meg is szűnik az együttműködés a németek és a franciák között, hiszen a BMW a saját háromhengeres, 1,5 literes turbómotorjával már napjainkban is a maga útját járja, a PSA konszern pedig a GM felé tekintget. Persze a jövő egyelőre bizonytalan, ahogy hivatalos közleményben nem is kaptunk még információt a franciák távolabbi terveiről. Az biztos, hogy amennyiben tartani akarják a fokozódó tempót, új erőforrásokkal kell előállniuk, illetve a már említett General Motorsszal való lepaktálás tűnhet kifizetődő megoldásnak.