Nyitott hungarikum: Győrből jön az Audi A3 Cabrio

Az Audi az utóbbi időben igyekszik ellenlábasainak jelentősebb lépésére válaszolni, így nem csoda, hogy a kompakt kabriók versenyéből sem maradnak ki.

Csizsek Ádám
2013. 09. 10. 16:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindezt még a BMW 2-es kabrió és a Mercedes nyitott kompaktja előtt. Számunkra viszont kétségtelenül nem a bemutatás időpontja, hanem a gyártás helye a legfontosabb: az A3 szedánhoz hasonlóan az Audi győri gyártósorairól fognak legördülni az A3 kabriók, vagyis nagy örömünkre egy újabb hungarikumról beszélhetünk, amire büszkék lehetünk.

A legnagyobb különbség az előddel szemben, hogy az új A3 kabrió nem a csapott hátú testvér alapjaira épül, hanem az A3 szedán hosszabb platformjára, aminek nyilvánvaló célja az arányosabb, szebb megjelenés, valamint a tisztességes helykínálat megteremtése. A közölt képeken jól látszik, hogy elérték céljukat az ingolstadti mérnökök, hiszen kecses, kellemes látványt nyújt a négykarikás. A hosszabb hátsó túlnyúlás sokat javít az autó arányain, aminek köszönhetően igazán kiegyensúlyozott az autó sziluettje, továbbá a csomagtartó is profitált a plusz centiméterekből.

 

Az Audi mérnökei arra is büszkék az újdonság kapcsán, hogy a sportosabb megjelenést és jobb dinamizmust eredményező méretbeli változtatások ellenére 50 kg-ot sikerült megtakarítaniuk az előző generáció tömegéhez képest, ami azt jelenti, hogy az alapverzió sofőr nélkül mindössze 1290 kilót nyom. A hosszt különben 4,24-ről 4,42 méterre növelték a tervezők, a tengelytáv 2,58-ról 2,6 méterre nyúlt, továbbá 2 milliméterrel szélesebb és 15 milliméterrel alacsonyabb az autó.

Ez persze jórészt a Volkswagen konszern könnyű MQB platformjának köszönhető, de az audisok ezen túl előszeretettel használták az alumíniumot is, példának okáért a motorháztető esetében. A praktikumot jelzi, hogy a csomagtér jelentőségteljes növekedést tudhat maga mögött, hiszen mintegy 60 literrel, 287 literre (nyitott tetővel is) növelték a poggyászok rendelkezésére álló kapacitást a tervezők, ráadásul a nagyobb csomagtérajtó okán a pakolás is könnyebb lett.

Az utastér fölé a márkától megszokott módon vászontető húzható, természetesen elektromos segítséggel. A könnyű mozgatómechanika gombnyomásra nyitja és zárja 50 km/h sebességig kb. 18 szekundum alatt a magnézium szerkezetre épülő tetőt. Felár ellenében egyébként egy, a szériában járó kupolánál jobb zajszigetelésű vászontetőt is kérhetünk, amely nem csak feketében, hanem további három színben lesz elérhető.

Európában a megszokott TFSI és TDI motorok szerepelnek a kínálatban; az induló modell szerepét egyelőre a remek, hengerlekapcsolós 140 lóerős 1.4 TFSI tölti be, amelyet a 180 lovas 1.8 TFSI követ, dízelfronton pedig egyelőre a 150 lóerős kétliteres négyhengeres TDI áll rendelkezésre. A későbbiekben a gyártó a kínálatot bővíteni fogja: érkezni fog az 1.6 TDI 110 lóerővel, valamint a 300 lóerős kétliteres turbós benzines által hajtott S3 Cabriolet is a kínálat része lesz. Utóbbi a hatgangos S tronic dupla kuplugos automatával szerelve 5,4 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra, fogyasztását pedig 7,1 literre taksálja az Audi.

A motorokhoz alapvetően hatfokozatú kézi váltó jár, de opcionálisan hétgangos dupla kuplungos automatával lehet még kényelmesebbé tenni a suhanást (az 1.8 TFSI-hez széria), illetve hamarosan bizonyos verziókhoz a németek quattro összkerékhajtása is elérhetővé válik. Technikai oldalon ledes fényszóróval, valamint az Audi változtatható beállítású menetdinamikai rendszerével találkozunk. Utóbbi a motorvezérlés mellett a szervorásegítés, az automata váltó és a légkondicionáló működését szabályozza. Opcionálisan számos egyéb extra mellett adaptív Magnetic Ride futómű, Bang&Olufsen prémium hangrendszer és MMI navigáció áll rendelkezésre.

Azt már tudjuk, hogy Németországban az 1.4 TFSI motorral bruttó 31 700 eurós, vagyis átszámítva körülbelül 9,5 millió forintos indulóáron kerül a kereskedésekbe az újdonság, a hazai árak azonban egyelőre nem ismertek. A rendelések már idén ősszel leadhatóak lesznek a győri A3 kabrióra, míg az első darabok várhatóan 2014 elején, még a tavaszi kabriószezonig érkeznek meg leendő tulajdonosaikhoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.