Mindezt még a BMW 2-es kabrió és a Mercedes nyitott kompaktja előtt. Számunkra viszont kétségtelenül nem a bemutatás időpontja, hanem a gyártás helye a legfontosabb: az A3 szedánhoz hasonlóan az Audi győri gyártósorairól fognak legördülni az A3 kabriók, vagyis nagy örömünkre egy újabb hungarikumról beszélhetünk, amire büszkék lehetünk.
A legnagyobb különbség az előddel szemben, hogy az új A3 kabrió nem a csapott hátú testvér alapjaira épül, hanem az A3 szedán hosszabb platformjára, aminek nyilvánvaló célja az arányosabb, szebb megjelenés, valamint a tisztességes helykínálat megteremtése. A közölt képeken jól látszik, hogy elérték céljukat az ingolstadti mérnökök, hiszen kecses, kellemes látványt nyújt a négykarikás. A hosszabb hátsó túlnyúlás sokat javít az autó arányain, aminek köszönhetően igazán kiegyensúlyozott az autó sziluettje, továbbá a csomagtartó is profitált a plusz centiméterekből.
Az Audi mérnökei arra is büszkék az újdonság kapcsán, hogy a sportosabb megjelenést és jobb dinamizmust eredményező méretbeli változtatások ellenére 50 kg-ot sikerült megtakarítaniuk az előző generáció tömegéhez képest, ami azt jelenti, hogy az alapverzió sofőr nélkül mindössze 1290 kilót nyom. A hosszt különben 4,24-ről 4,42 méterre növelték a tervezők, a tengelytáv 2,58-ról 2,6 méterre nyúlt, továbbá 2 milliméterrel szélesebb és 15 milliméterrel alacsonyabb az autó.
Ez persze jórészt a Volkswagen konszern könnyű MQB platformjának köszönhető, de az audisok ezen túl előszeretettel használták az alumíniumot is, példának okáért a motorháztető esetében. A praktikumot jelzi, hogy a csomagtér jelentőségteljes növekedést tudhat maga mögött, hiszen mintegy 60 literrel, 287 literre (nyitott tetővel is) növelték a poggyászok rendelkezésére álló kapacitást a tervezők, ráadásul a nagyobb csomagtérajtó okán a pakolás is könnyebb lett.
Az utastér fölé a márkától megszokott módon vászontető húzható, természetesen elektromos segítséggel. A könnyű mozgatómechanika gombnyomásra nyitja és zárja 50 km/h sebességig kb. 18 szekundum alatt a magnézium szerkezetre épülő tetőt. Felár ellenében egyébként egy, a szériában járó kupolánál jobb zajszigetelésű vászontetőt is kérhetünk, amely nem csak feketében, hanem további három színben lesz elérhető.
Európában a megszokott TFSI és TDI motorok szerepelnek a kínálatban; az induló modell szerepét egyelőre a remek, hengerlekapcsolós 140 lóerős 1.4 TFSI tölti be, amelyet a 180 lovas 1.8 TFSI követ, dízelfronton pedig egyelőre a 150 lóerős kétliteres négyhengeres TDI áll rendelkezésre. A későbbiekben a gyártó a kínálatot bővíteni fogja: érkezni fog az 1.6 TDI 110 lóerővel, valamint a 300 lóerős kétliteres turbós benzines által hajtott S3 Cabriolet is a kínálat része lesz. Utóbbi a hatgangos S tronic dupla kuplugos automatával szerelve 5,4 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra, fogyasztását pedig 7,1 literre taksálja az Audi.
A motorokhoz alapvetően hatfokozatú kézi váltó jár, de opcionálisan hétgangos dupla kuplungos automatával lehet még kényelmesebbé tenni a suhanást (az 1.8 TFSI-hez széria), illetve hamarosan bizonyos verziókhoz a németek quattro összkerékhajtása is elérhetővé válik. Technikai oldalon ledes fényszóróval, valamint az Audi változtatható beállítású menetdinamikai rendszerével találkozunk. Utóbbi a motorvezérlés mellett a szervorásegítés, az automata váltó és a légkondicionáló működését szabályozza. Opcionálisan számos egyéb extra mellett adaptív Magnetic Ride futómű, Bang&Olufsen prémium hangrendszer és MMI navigáció áll rendelkezésre.
Azt már tudjuk, hogy Németországban az 1.4 TFSI motorral bruttó 31 700 eurós, vagyis átszámítva körülbelül 9,5 millió forintos indulóáron kerül a kereskedésekbe az újdonság, a hazai árak azonban egyelőre nem ismertek. A rendelések már idén ősszel leadhatóak lesznek a győri A3 kabrióra, míg az első darabok várhatóan 2014 elején, még a tavaszi kabriószezonig érkeznek meg leendő tulajdonosaikhoz.