Hiába a jelentős kedvezmény, amennyiben azt nézzük, hogy egy kompakt Opelről van szó: a 12 millió a teljes extrázás ellenére sem kevés. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy egy-egy ilyen sok opcióval teletömött, nem prémiummárkájú, hasonló teljesítményű és nyomatékú (150 LE, 370 Nm), automata váltóval felvértezett gázolajos kompakt is alulról konvergál a tízmillió forinthoz. Ez esetben már csupán 20-25 százalékos elektromos felárról beszélhetünk, ha pedig azt nézzük, hogy különlegességfaktora révén az Ampera túlzások nélkül prémiumjátékosnak titulálható, akár reálisnak is nevezhető a módosított vételára.
Mindettől függetlenül 12 millió forint persze rengeteg pénz, és itthon nagyon kevesen engedhetik csak meg maguknak ezt az autót. Mi mindenesetre szurkolunk Az Év Autója díjjal is elismert Opelnek, hiszen a négyszemélyes típus véleményünk szerint az elektromos technológia jelenleg legjárhatóbb útját képviseli, s tesztünkben is remekül bizonyított.
A jelentősebb konkurensek között a 8,7 millió forinttól induló elektromos Nissan Leaf, a közel 12 milliótól startoló, de sokkal szerényebb elektromos tulajdonságokkal büszkélkedő Toyota Prius Plug-in szerepel, és remélhetőleg hazánkban is rövidesen piacra lép a BMW i3. Ám amennyiben utóbbihoz megrendeljük a hatótávnövelő benzinmotort, körülbelül 10 millió forinttól várható ára rögtön jelentősen megemelkedik, s akkor még nem beszéltünk a sokkal szerényebb felszereltségről.
Mindezek tudatában kijelenthetjük tehát, hogy az Ampera immár reális ár/érték arányú alternatívát jelent az elektromos modellek piacán, ráadásul a fenti típusok közül egyértelműen az Opel büszkesége kínálja a legjobb alternatívát az elektromos kilométerek és a mindennapi használhatóság, azaz a megfelelő hatótáv tekintetében, hiszen ha kell, a 60-80 kilométer zéró emissziós haladást akár 500 kilométeres benzines hatótávval egészíthetjük ki, vagyis valóban teljes értékű autóról beszélhetünk.
Az árváltoztatással Ampera esetében különben nem párosult semmiféle technikai és megjelenésbeli változás, így a frankfurti autószalonon a típus nem jelent újdonságot. Az Opel azért így is számos érdekességgel kedveskedik a kilátogatóknak: a ráncfelvarrt Insignia-család mellett kivitték a Monza kupékoncepciót, emellett új motorok – 115 lovas 1.0 SIDI Turbo és 200 lovas 1.6 SIDI Turbo – teszik tiszteletüket, a márka friss multimédiás rendszerével együtt.