Az S osztály a sofőr zavarása nélkül követi az előtte haladókat, szükség esetén tartja magát a sávban, kormányoz, figyeli a holtteret és a környezetet, mégpedig 360 fokban. Az autó vezetést segítő és biztonsági rendszereinek működéséből kiindulva nem nehéz elhinni, hogy a teljes önjárás már csupán karnyújtásnyira van, a Mercedes zászlóshajójának érzékelő és kamerarendszerei ugyanis már szinte bármilyen információ feldolgozására képesek.
A realitás mindezek ellenére azt mutatja, hogy a vezetőt abszolút nem igénylő közlekedésre még 7-12 évet a Mercedesnél is várnunk kell: a stuttgartiak szerint szériában 2020-25 között köszönthetjük az első önjáró autót. Azonban a Google-féle fejlesztés és más hasonló projektek után a frankfurti autószalonon a csillagosok is bemutatták első önjáró koncepciómodelljüket, amely történetesen egy új S 500-as, és az Intelligent Drive nevet viseli.
A gyáriak elmondása és a közzétett fotók, videók tanúbizonysága szerint a speciális S osztály a sofőr beavatkozása nélkül képes közlekedni. A tervezők különösen büszkék arra, hogy a gépi irányítás alatti közlekedést városi körülmények között is sikerült elérniük.
Külön érdekesség, hogy az autóban rejlő technika már nem áll messze a sorozatgyártástól, és kis túlzással – néhány új elemet leszámítva, mint például a rendőrlámpát felismerő kamera – akár a manapság kapható S osztályok berendezései is képes lennének kiszolgálni ezt a rendszert. Az S500 Intelligent Drive számára nem okoznak gondot a közlekedési lámpák, a felfestések, a gyalogosok, a körforgalmak és a terelések sem, fantasztikus adat- és információhalmazt feldolgozva az autó mesterséges intelligenciájával fluid módon képes ügyeskedni a város forgatagában.
A speciális rendszert, amely még nagyon sokáig csak tesztelés alatt áll, természetesen úgy alkották meg a mérnökök, hogy ne csupán ideális időjárási körülmények között legyen képes tökéletesen működni. Biztosan mindennek van határa, de a tervezők elmondása szerint még a legzordabb időben is kiszámíthatóan lesz képes közlekedni a kocsi, és a fejlesztők célja, hogy minden körülmények között biztonságosabb legyen így az autózás, mint emberi irányítással.
Érdekes különben, hogy a Mercedesnek az illetékesek elmondása szerint már húsz éve volt egy működő prototípusa, amely az autópályákon képes volt magától közlekedni – ráadásul nem csupán a sebesség- és sávtartásra figyelt, de képes volt előzni is. És amennyiben belegondolunk abba, hogy húsz éve hol volt még az önjáró közlekedés megvalósíthatósága és technikai előrehaladottsága, a Mercedes korai autópályás rendszeréből kiindulva el lehet képzelni, hogy most hol tarthat a színfalak mögötti technika.