S-Max koncepcióval érkezik a Ford Frankfurtba

A Ford a 2006-ban piacra dobott S-Maxszal gyakorlatilag valóban kategóriát teremtett, hamarosan pedig az utód előfutára mutatkozhat be.

Vajda János
2013. 09. 01. 15:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezt a Fordnál is így gondolják, a Frankfurti Autószalonon pedig máris találkozhatunk az utód koncepcióváltozatával, amely az S-Max Concept nevet viseli. A hírek szerint kimondottan előrehaladott a projekt, s nincs kizárva, hogy a koncepció debütálását követően nem sokkal megjelenik a szériagyártású változat is, kísértetiesen hasonló formában.

A típus utódjának prototípusa megtartotta a sorozat jellegzetes sziluettjét, vonásait, mint például a lapos szögben emelkedő első szélvédőt, a hátrafelé összezsugorodó ablakvonalakat, valamint a lejtős tetővonalat, az autó arányai pedig szintén kísértetiesen hasonlítanak a jelenleg is futó példányéra. A „cicásabb” lámpák és az Aston Martin-os hűtőrács személyében ugyanakkor egyértelműen tetten érhető az autón a Ford friss stílusa. Mindenesetre a végeredmény igazán dinamikus, tetszetős formákat takar.


Ahogy a külsőnek, úgy az enteriőrnek is kimondottan szériaszaga van: nem lepődnénk meg, ha a koncepció letisztult utasterét a fejlesztők szinte teljes egészében átemelnék a végleges S-Maxba. A műszerek elegánsak, a középkonzol tetején egy méretes, nagy felbontású kijelző trónol, amelyről a Ford Sync rendszerét irányíthatjuk, a kormány alapján pedig a logó nélkül is beazonosítható a márka. Az automata váltó forgatható vezérlőt kapott Jaguar/Land Rover mintára, ami véleményünk szerint szintén megmarad majd a szalonokba kerülő S-Maxban.

A koncepcióváltozat utastere ötszemélyes (a szériagyártású kivitel elődjéhez hasonlóan bizonyára elérhető lesz hét üléssel is), a második üléssor középső ülése pedig szinte teljesen eltüntethető, így gyakorlatilag átjárható az autó. Az extrákról egyelőre csak részben szól a fáma, de a modern aktív biztonsági opciók és az önparkoló rendszer mellett a koncepcióban olyan különleges ülések vannak, amelyek különféle szenzorokkal képesek mérni az utasok pulzusát, illetve vércukorszintjét, az egészségügyi adatokat pedig a központi kijelzőn tekinthetjük meg.


A motorháztető alatt a sajtóközlemény szerint a márka új fejlesztésű 1,5 literes, négyhengeres EcoBoost turbós benzinmotorját találhatjuk körülbelül 180 lóerős csúcsteljesítménnyel és 240 Nm-es maximális nyomatékkal, amely egység még a kimondottan keveset fogyasztó, jelenleg kapható 1,6-os EcoBoostnál is takarékosabb lesz. A végleges változat érkezéséről még nem láttak napvilágot hivatalos információk, ám véleményünk szerint akár jövőre, az év második felében debütálhat a második generációs S-Max, amely legkorábban 2015-ben kerülhet a márkakereskedésekbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.