Ezt a Fordnál is így gondolják, a Frankfurti Autószalonon pedig máris találkozhatunk az utód koncepcióváltozatával, amely az S-Max Concept nevet viseli. A hírek szerint kimondottan előrehaladott a projekt, s nincs kizárva, hogy a koncepció debütálását követően nem sokkal megjelenik a szériagyártású változat is, kísértetiesen hasonló formában.
A típus utódjának prototípusa megtartotta a sorozat jellegzetes sziluettjét, vonásait, mint például a lapos szögben emelkedő első szélvédőt, a hátrafelé összezsugorodó ablakvonalakat, valamint a lejtős tetővonalat, az autó arányai pedig szintén kísértetiesen hasonlítanak a jelenleg is futó példányéra. A „cicásabb” lámpák és az Aston Martin-os hűtőrács személyében ugyanakkor egyértelműen tetten érhető az autón a Ford friss stílusa. Mindenesetre a végeredmény igazán dinamikus, tetszetős formákat takar.
Ahogy a külsőnek, úgy az enteriőrnek is kimondottan szériaszaga van: nem lepődnénk meg, ha a koncepció letisztult utasterét a fejlesztők szinte teljes egészében átemelnék a végleges S-Maxba. A műszerek elegánsak, a középkonzol tetején egy méretes, nagy felbontású kijelző trónol, amelyről a Ford Sync rendszerét irányíthatjuk, a kormány alapján pedig a logó nélkül is beazonosítható a márka. Az automata váltó forgatható vezérlőt kapott Jaguar/Land Rover mintára, ami véleményünk szerint szintén megmarad majd a szalonokba kerülő S-Maxban.
A koncepcióváltozat utastere ötszemélyes (a szériagyártású kivitel elődjéhez hasonlóan bizonyára elérhető lesz hét üléssel is), a második üléssor középső ülése pedig szinte teljesen eltüntethető, így gyakorlatilag átjárható az autó. Az extrákról egyelőre csak részben szól a fáma, de a modern aktív biztonsági opciók és az önparkoló rendszer mellett a koncepcióban olyan különleges ülések vannak, amelyek különféle szenzorokkal képesek mérni az utasok pulzusát, illetve vércukorszintjét, az egészségügyi adatokat pedig a központi kijelzőn tekinthetjük meg.
A motorháztető alatt a sajtóközlemény szerint a márka új fejlesztésű 1,5 literes, négyhengeres EcoBoost turbós benzinmotorját találhatjuk körülbelül 180 lóerős csúcsteljesítménnyel és 240 Nm-es maximális nyomatékkal, amely egység még a kimondottan keveset fogyasztó, jelenleg kapható 1,6-os EcoBoostnál is takarékosabb lesz. A végleges változat érkezéséről még nem láttak napvilágot hivatalos információk, ám véleményünk szerint akár jövőre, az év második felében debütálhat a második generációs S-Max, amely legkorábban 2015-ben kerülhet a márkakereskedésekbe.