Szárnyait próbálgatja az új Mercedes–Benz C osztály

Az új C osztály érkezése már időszerű, Stuttgartban lépést akarnak tartani a többiekkel. Az újdonságot már tesztkörökön nyüstölik.

Csizsek Ádám
2013. 09. 18. 15:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mercedes 2014-ben mutatja majd be a C legújabb generációját. A képeken szinte minden fontosabb részlet jól látszik, az arányok, a fényszórók formája remekül mutatja, hogy a német szakemberek leginkább egy kis méretű S-osztályt rajzoltak az igényes műszaki tartalom köré. Természetesen hangsúlyos a hűtőmaszk, a fényszórók ledes fényeket is tartalmaznak, a motorháztetőn pedig jellegzetes domborulat figyelhető meg.

Teljesen új stílusúak a külső tükrök, illetve a lekerekített hátsó traktus is a márka csúcslimuzinjára hajaz. Az utasteret, anyagokat illetően jelentőségteljes előrelépést ígér a Mercedes, noha a minőséggel eddig sem volt komoly probléma. A légbeömlők ezentúl kör alakúak lesznek, a Comand rendszer pedig nagyobb, de kissé utólagos hatást keltő képernyőn jeleníti meg a temérdek információt. Emellett analóg óra és új műszeregység szerepel a repertoárban, amely forradalmi kezelőfelületet, így például kapacitív vagy funkcióváltó gombokat nélkülözni fog.

 

A motorokat illetően teljesen hivatalos információval még nem rendelkezünk, azonban sejthető, hogy nagy meglepetésre nem kell számíthatunk. Benzinesek tekintetében az 1,6 literes turbómotor szolgáltatja a belépőt 156 lóerővel, amelyet a kétliteres, négyhengeres turbós egység követ 184 lovas, valamint 211 és 252 lóerős kiadásban, a csúcsot pedig a 333 lóerő leadására képes háromliteres V6-os képezi.

A dízelmotorok kínálata ennél szűkebb, de elegendő: a 2,1 literes CDI ezúttal 170, 204 és 231 lóerővel áll majd rendelkezésre. A megjelenést követően később természetszerűen hibrid variánsok érkezése is borítékolható, amelyhez a Renault 1.6 Energy dCi-je adja a maga 130 lóerejét. Automataváltók terén esélyes, hogy immáron az E-osztályban bemutatkozott kilencfokozatú szerkezet is elérhető lesz az új C osztályhoz.

 

S végül az AMG sem hiányzik majd a kínálatból, a C 63 AMG a gyártó turbós V8-asát örökli 450 lóerővel és az E osztályhoz hasonlóan akár összkerékhajtással is kérhető lesz. Ha minden jól megy, tavasszal, a genfi autószalonon már a kész modellel találkozhatunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.