Túladagolás: a Lexus LF-NX tanulmány elveti a sulykot

A Lexus olyan koncepcióval érkezik a frankfurti autószalonra, amely garantáltan nem hagy senkit vélemény nélkül.

Szabó Péter
2013. 09. 07. 7:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közepes kategóriában induló újdonság végső verziója minden valószínűség szerint az NX utónevet kapja, és kizárólag teljes hibrid hajtásláncot találunk majd lemezei alatt. Azt sem nehéz kitalálni, hogy melyiket: a beszállót valószínűleg az új 300h, az izgalmasabb és egyben költségesebb alternatívát pedig a 450h adja majd.

Ennek megfelelően 223 és 343 lóerő közül választhatunk, amelyet vélhetően elsőkerék- és összkerékhajtással is kínál majd a Lexus, igaz előbbi valószínűleg az amerikai kontinens kiváltsága lesz. Mindenesetre négy kereket hajtva sem száll el az étvágy: a gyári adatok szerint öt, illetve az erősebbik hajtáslánc esetében hat liter körüli fogyasztásra számíthatunk.

Jól tudjuk, hogy a forma ízlés kérdése, de az LF-NX külseje mellett nehéz elmenni úgy, hogy szó nélkül maradjunk. A már önmagában is egyre robusztusabbá és agresszívabbá váló Lexus-hűtőrács mellett hatalmas légbeömlők és a lehető legszűkebbre húzott ledes fényszóró a legelvetemültebb tuninggépek ádáz ábrázatát kölcsönzi a tanulmánynak. Az IS új nemzedékén megismert L alakú pipa itt is megjelenik, miközben az oldalvonalban az RX 450h domborítását vehetjük észre – eltúlzott szélesítés formájában.

Hátul sem szűnik a formai sokk: egyszerűen annyi él, domborítás és figyelemfelkeltő részlet van, hogy nem is tudjuk, hova nézzünk. Így végül az már alig tűnik fel, hogy az alapok és a felépítés izgalmas arányokat és kialakítást rejt.

A belső tér borogatásnak bizonyul megfáradt szemünkre. Itt már a letisztultságé a főszerep, és annak ellenére, hogy a futurisztikus formában a külső néhány stílusjegye visszaköszön, már nem nehéz belelátni a szériagyártású modell leendő kialakítását. Az IS-ben már látott érintésre érzékeny, elektrosztatikus gombok és kapcsolók itt még jobban elterjednek majd, miközben megújult a hanyattegér-jelleggel vezérelhető központi rendszer is.

Arról egyelőre nem érkezett információ, hogy a szériagyártású verziót mikor láthatjuk, de a tanulmány érettségét eltekintve erre már a jövő évben esély mutatkozhat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.