Az illetékesek még a premier előtt közzétettek jó néhány információt az autóról, aminek érdekessége, hogy nem csupán egyetlen típus, hanem a jövőben akár változatok sokaságával is találkozhatunk. A különféle versenysorozatok és – kategóriák szabályainak megfelelően a németek készen állnak a CLA-szabályokhoz alakítására: lehet belőle első- vagy összkerékhajtású, kézi- és automataváltós, mi több, a tervek szerint a motorteljesítmény is választható lenne.
A versenypályára épített CLA-k közös pontja a hajtáslánc tekintetében a motor mérete: a Mercedes a kétliteres erőforrásokra építő sorozatokra készíti fel az autót, amelyekből szerencsére jó néhányat találunk szerte a világon. Az autókat persze elsősorban a magáncsapatok számára szánják a gyáriak, akárcsak a nemrégiben útjára engedett SLS AMG GT3-at, amely öt kontinensen különösen nagy sikernek örvdend a magánversenyzők körében.
A Mercedes–Benz a CLA 45 AMG Racing Series névvel illette az IAA-n kiállításra kerülő koncepciót, amiből azonnal látszik, hogy az autó alapjait a kecskeméti CLA csúcsváltozata, vagyis a kétliteres turbómotorral szerelt 360 lóerős, összkerekes 45 AMG kivitel adja. A versenyautó váltója is a szériamodell hétfokozatú dupla kuplungosa, ám ha a hajtáslánc terén nem is, a lemezek alatt rengeteg változtatást eszközöltek a mérnökök a pályára épített CLA AMG esetében.
Komfort-extrákat hiába is keresünk, cserébe viszont a vezetési élményt és a gyorsaságot olyan finomságok hivatottak szolgálni, mint a minden elképzelhető irányba állítható versenyfutómű szélesebb nyomtávval, a pályára felkészített fékrendszer sport ABS-szel, a pályaabroncsok, vagy a még direktebb kormánymű.
Kívülről számos leszorító erőt növelő kiegészítőt láthatunk, míg belül például HANS-rendszerrel kompatibilis Recaro kagylóülések, tűzoltó rendszer és bukókeret kapott helyet. Ahogy fentebb is említettük, a sorozat egyelőre csupán – egy egyébként kész – koncepció, és reméljük, hogy rövidesen valóban viszontláthatjuk a hazai CLA-kat a pályákon.