Versenypályára lép a magyar Mercedes–Benz

A Mercedes a frankfurti autószalonra számos egyéb újdonság mellett elhozza magával a magyarországi gyártású CLA alapjaira épített versenyautót.

Vajda János
2013. 09. 09. 5:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az illetékesek még a premier előtt közzétettek jó néhány információt az autóról, aminek érdekessége, hogy nem csupán egyetlen típus, hanem a jövőben akár változatok sokaságával is találkozhatunk. A különféle versenysorozatok és – kategóriák szabályainak megfelelően a németek készen állnak a CLA-szabályokhoz alakítására: lehet belőle első- vagy összkerékhajtású, kézi- és automataváltós, mi több, a tervek szerint a motorteljesítmény is választható lenne.

A versenypályára épített CLA-k közös pontja a hajtáslánc tekintetében a motor mérete: a Mercedes a kétliteres erőforrásokra építő sorozatokra készíti fel az autót, amelyekből szerencsére jó néhányat találunk szerte a világon. Az autókat persze elsősorban a magáncsapatok számára szánják a gyáriak, akárcsak a nemrégiben útjára engedett SLS AMG GT3-at, amely öt kontinensen különösen nagy sikernek örvdend a magánversenyzők körében.

 

A Mercedes–Benz a CLA 45 AMG Racing Series névvel illette az IAA-n kiállításra kerülő koncepciót, amiből azonnal látszik, hogy az autó alapjait a kecskeméti CLA csúcsváltozata, vagyis a kétliteres turbómotorral szerelt 360 lóerős, összkerekes 45 AMG kivitel adja. A versenyautó váltója is a szériamodell hétfokozatú dupla kuplungosa, ám ha a hajtáslánc terén nem is, a lemezek alatt rengeteg változtatást eszközöltek a mérnökök a pályára épített CLA AMG esetében.

Komfort-extrákat hiába is keresünk, cserébe viszont a vezetési élményt és a gyorsaságot olyan finomságok hivatottak szolgálni, mint a minden elképzelhető irányba állítható versenyfutómű szélesebb nyomtávval, a pályára felkészített fékrendszer sport ABS-szel, a pályaabroncsok, vagy a még direktebb kormánymű.

Kívülről számos leszorító erőt növelő kiegészítőt láthatunk, míg belül például HANS-rendszerrel kompatibilis Recaro kagylóülések, tűzoltó rendszer és bukókeret kapott helyet. Ahogy fentebb is említettük, a sorozat egyelőre csupán – egy egyébként kész – koncepció, és reméljük, hogy rövidesen valóban viszontláthatjuk a hazai CLA-kat a pályákon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.