Versenypályára szánja éhezőbajnokát a Volkswagen?

Ferdinand Piech, a Volkswagen testületi elnöke egy előadáson különleges autót mutatott be, az éhezőbajnok XL1 sportos verzióját.

Kenéz Tibor
2013. 09. 30. 16:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A prezentációjában szereplő, általa csak XL Sportként hívott négykerekű a nevéhez híven jó pár átalakítást tartalmaz az eredeti, elektromos testvéréhez képest. Módosított első lökhárító, szellőzőnyílások a motorháztetőn, szélesített kerékjárati ívek és sportos könnyűfém keréktárcsák szolgálnak azért, hogy a teljesítmény mellett aerodinamikailag is megfeleljen a sportosság követelményeinek.

Piech úr azt is elmondta, hogy a versenyautósan felmatricázott négykerekűt a Volkswagen konszern által nemrég megvásárolt Ducati egyik erőforrása hajtja. Az 1200 köbcentis kéthengeres motor 190 lóerőt mozgósít, és 123 Nm nyomatékot ad le. A menetteljesítményekről nem áll rendelkezésre adat, de a prezentációban szereplő 795 kilós súlyadat, melyet a könnyített alkatrészekkel és az elektromos rendszer kihagyásával sikerült elérni, csak bizakodásra adhat okot.

Felröppentek már korábban olyan hírek, hogy a kis szériában gyártott konnektoros hibridből a későbbiekben készülhet majd benzines változat, azonban valószínűleg az XL Sport csak egy kutatásokra és fejlesztésekre használt tanulmányautó marad, legnagyobb sajnálatunkra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.