A prezentációjában szereplő, általa csak XL Sportként hívott négykerekű a nevéhez híven jó pár átalakítást tartalmaz az eredeti, elektromos testvéréhez képest. Módosított első lökhárító, szellőzőnyílások a motorháztetőn, szélesített kerékjárati ívek és sportos könnyűfém keréktárcsák szolgálnak azért, hogy a teljesítmény mellett aerodinamikailag is megfeleljen a sportosság követelményeinek.
Piech úr azt is elmondta, hogy a versenyautósan felmatricázott négykerekűt a Volkswagen konszern által nemrég megvásárolt Ducati egyik erőforrása hajtja. Az 1200 köbcentis kéthengeres motor 190 lóerőt mozgósít, és 123 Nm nyomatékot ad le. A menetteljesítményekről nem áll rendelkezésre adat, de a prezentációban szereplő 795 kilós súlyadat, melyet a könnyített alkatrészekkel és az elektromos rendszer kihagyásával sikerült elérni, csak bizakodásra adhat okot.
Felröppentek már korábban olyan hírek, hogy a kis szériában gyártott konnektoros hibridből a későbbiekben készülhet majd benzines változat, azonban valószínűleg az XL Sport csak egy kutatásokra és fejlesztésekre használt tanulmányautó marad, legnagyobb sajnálatunkra.