Önmagában azonban még mindig nem lenne hatalmas szenzáció, ha az új csúcsdöntő nem közel 50 %-kal (!) drágábban talált volna gazdára egy ismeretlen autógyűjtő személyében. Rövid fejszámolás után rádöbbenhetünk, hogy az összeg nem kevesebb, mint 11,36 milliárd magyar forint... És akkor rántsuk le a leplet a rekorddöntő bajnokról! Akármennyire is hihetetlen, ismét egy Ferrari, méghozzá ismét egy 250 GTO örökölte meg elődjétől a koronát, melytől Paul Pappalardo gyűjtő vált meg.
Az 5111-es alvázszámú versenyautó egyébként a francia Jean Guichet szakértő pilóta kezei alatt nyerte meg 1963-ban a Tour de France országúti versenyt. A 300 lóerős 3-literes V12-es motorral és ötsebességes váltóval szerelt autó száraz tömege mindössze 880 kilogramm, így képes volt akár 280 km/h-val száguldani, ami már egy mai, modern sportautónál is becsületes teljesítmény.
Ezzel ismét megerősítést nyert a tény, hogy a Ferrari 250 GTO bizony a világ legértékesebb típusa, amelyet ritkasága, menetteljesítményei és impozáns látványa miatt nem is vonnánk kétségbe. Persze józan ésszel nehéz elképzelni, hogy miért érhet egy autó ennyi pénzt, de ez nem is a mi problémánk.