A GT koncepció még tavaly, a „Goodwood Festival of Speed” eseményen mutatkozott be, ám akkoriban még halvány reményt sem láttunk arra, hogy valaha is komoly végeredményben testesüljön meg a tetszetős ötlet, ám mégis másképp történt. A Mazda MX-5 GT tanulmányért egyébként az a japán Jota Sports a felelős, amely a Mazda hivatalos partnere is egyben.
„A tesztelés és fejlesztés folyamatában a Mazda szabad kezet biztosított a Jotának 2013-ban, hogy a Le Mans-i versenyautók specialistája független, Jota Mazda MX-5 GT modellként hozza létre az autót” – áll a Jota Sports közleményében. Lényegében a GT nem lesz más, mint egy pluszban megvásárolható, utólagos csomag. Noha első hallásra a mintegy 3,5 millió forintos felár roppant borsosnak hangzik, a tuningspecialista meglehetősen sokrétű, igényes pakkot állított össze. A hároméves gyári garancia a nem módosított alkatrészekre természetesen továbbra is vonatkozik, s az átalakításra külön jótállás érvényes.
A leglényegesebb, hogy az általunk is tesztre fogott, kétliteres, 160 lóerős motor teljesítményét 205 lóerőre emelték, aminek eredményeképp az emblematikus roadster 1,5 szekundummal gyorsabban futja meg a 0–100-as sprintet, immáron 6,4 másodperc alatt. A Jota közleménye szerint a végsebesség 225 km/h-ban állapodik meg, amely egyébként elektronikus korlát. A fogyasztás számottevően nem változott az átalakítással megbízott konstruktőr szerint.
A stabil és gyors kanyarodásért továbbfejlesztett, Bilstein márkájú futómű felelős, optikai fronton pedig a karbon diffúzor és a középen kivezetett kipufogóvégek jelentenek újdonságot, és némi vadsággal ruházzák fel az egyébként békés küllemű japán sportautót. Az utastérben bőr Recaro sportülések emelik a hangulatot.
A vásárlók opcionálisan visszafogott szénszálas hátsó légterelőt kérhetnek, illetve első spoilert, a Jota továbbá pluszpénzért Öhlins versenyfutóművet is kínál a kompromisszummentes megoldásokat kereső vevők számára. A GT modell gyöngyházfehér, vörös, illetve ezüst színekben jelenik meg, fekete tetővel és sötétszürke könnyűfém felnikkel.