205 lóerős GT kiadással búcsúzik a Mazda MX-5

A Mazda MX-5 életében új fejezet nyílik, hiszen rövidesen bemutatkozik az Alfával közösen fejlesztett utód.

Csizsek Ádám
2013. 10. 26. 12:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GT koncepció még tavaly, a „Goodwood Festival of Speed” eseményen mutatkozott be, ám akkoriban még halvány reményt sem láttunk arra, hogy valaha is komoly végeredményben testesüljön meg a tetszetős ötlet, ám mégis másképp történt. A Mazda MX-5 GT tanulmányért egyébként az a japán Jota Sports a felelős, amely a Mazda hivatalos partnere is egyben.

„A tesztelés és fejlesztés folyamatában a Mazda szabad kezet biztosított a Jotának 2013-ban, hogy a Le Mans-i versenyautók specialistája független, Jota Mazda MX-5 GT modellként hozza létre az autót” – áll a Jota Sports közleményében. Lényegében a GT nem lesz más, mint egy pluszban megvásárolható, utólagos csomag. Noha első hallásra a mintegy 3,5 millió forintos felár roppant borsosnak hangzik, a tuningspecialista meglehetősen sokrétű, igényes pakkot állított össze. A hároméves gyári garancia a nem módosított alkatrészekre természetesen továbbra is vonatkozik, s az átalakításra külön jótállás érvényes.

A leglényegesebb, hogy az általunk is tesztre fogott, kétliteres, 160 lóerős motor teljesítményét 205 lóerőre emelték, aminek eredményeképp az emblematikus roadster 1,5 szekundummal gyorsabban futja meg a 0–100-as sprintet, immáron 6,4 másodperc alatt. A Jota közleménye szerint a végsebesség 225 km/h-ban állapodik meg, amely egyébként elektronikus korlát. A fogyasztás számottevően nem változott az átalakítással megbízott konstruktőr szerint.

A stabil és gyors kanyarodásért továbbfejlesztett, Bilstein márkájú futómű felelős, optikai fronton pedig a karbon diffúzor és a középen kivezetett kipufogóvégek jelentenek újdonságot, és némi vadsággal ruházzák fel az egyébként békés küllemű japán sportautót. Az utastérben bőr Recaro sportülések emelik a hangulatot.

A vásárlók opcionálisan visszafogott szénszálas hátsó légterelőt kérhetnek, illetve első spoilert, a Jota továbbá pluszpénzért Öhlins versenyfutóművet is kínál a kompromisszummentes megoldásokat kereső vevők számára. A GT modell gyöngyházfehér, vörös, illetve ezüst színekben jelenik meg, fekete tetővel és sötétszürke könnyűfém felnikkel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.