Ma már szinte teljesen egyértelmű, hogy a kék színárnyalatot, mint szimbólumot csatolja tudatunk a hibrid autózáshoz. A Toyota pedig igyekszik a Lexusszal karöltve, hogy szinte minden modellvariánsából kínáljon alternatív meghajtású modellt. A folyamatosan bővülő kínálatához csatlakozik 2015-ben egy vadonatúj, hidrogéntechnológián alapuló modell, amelyről új részleteket árult el a Toyota.
Az 2011-ben bemutatott FCV-R tanulmányautó volt az előfutára a 2015-ben bevezetésre kerülő vadonatúj modellnek. Az újdonságot először a Tokyo Motor Show kiállításon láthatjuk, amely a jelenleg kapható Lexus HS módosított platformját kapja. Az új autó a becslések alapján akár közel 500 km-t is megtehet egy teljes töltéssel. Ha pedig kiürül a „tank”, akkor három perc alatt feltölthetjük legfeljebb 5 kg-nyi sűrített hidrogénnel a tárolót.
Bár a bemutató vészesen közeleg, még mindig kevés hivatalos információ áll rendelkezésre az izgalmasnak hangzó modellről, melynek teljesítményét 136 lóerőre becslik, akár csak a jelenlegi hibrid hajtású Toyota Prius és Auris esetében. A számtalan kihívás ellenére – amivel az új technológia bevezetése jár – a Toyota bizakodó, és több tízezer hidrogénüzemű autó eladását tervezi 2020-ra.
Persze a hidrogénüzemű Toyota megjelenéséig sem tétlenkednek a mérnökök: már a végső stádiumban jár a következő generációs Prius, amelyet valamikor a következő évben mutatnak be a japánok.
Nem számíthatunk radikális változásra a formatervezés területén, és néhány változtatással a jól bevált receptet követi a gyártó a következő generációnál is – mi azért titkon reméljük, hogy a kissé öregedő 136 lóerős összteljesítményű hajtásláncot azért jócskán átdolgozzák a mérnökök, hogy még modernebb technológiát köszönthessünk.