Ám a fejlesztés középpontjában a versenypályás viselkedés kulcsfontosságú tényező volt, így a motorteljesítmény helyett elsősorban a futóművön, a fékrendszeren, a kiegyensúlyozott viselkedésen, az aerodinamika optimalizálásán és a súlycsökkentésen volt a hangsúly. Mindezek eredményeképp hiába gyengébb közel 100 lóerővel a kompresszoros ZL1-nél a hétliteres LS7 nevű szívó sportmotorral felvértezett Z/28 kivitel, a versenypályákon a köridők tekintetében bármikor képes fityiszt mutatni 136 kilóval nehezebb testvérének.
És ez még hagyján, de nem csak a szériagyártású Camarók legerősebbikét, hanem nála sokszor drágább és lényegesen kevesebb praktikummal megáldott szuperautókat is képes ám maga mögé utasítani az 505 lóerős (652 Nm) Z/28, amit az autó legfrissebb nordschleifei Nürburgring-körideje is bizonyít.
A 7 perc 37 másodperces hitelesített idő például gyorsabb egy új Porsche 911 Carrera S produktumánál, mi több, az autó a Lamborghini Murcielago LP640-nél vagy egy Mercedes SLS AMG-nél is ügyesebb a ringen.
És ez még nem minden: ha végignézik a fenti videót, megfigyelhető a 7:37-es köridő, látható, hogy a sofőr dolgát az utolsó másfél percben bizony még egy kis eső is megnehezítette.
A Chevrolet szakértői persze máris elemezték a telemetriát, és elmondták, hogy az eső körülbelül 6 másodpercbe került, ami azt jelenti, hogy korrigálva akár 7:31-7:32 közötti köridőnek is realitása lehetne, ami valóban fantasztikus, hiszen ez megközelítené egy új Porsche 911 GT3 tudását – amely a Camaro többszörösébe kerül, és esetében a két hátsó ülésről, valamint a használható csomagtartóról is le kell mondani.