Ez azt jelenti, hogy egy kellemesen tágas családi ház megépítéséhez szükséges anyagot egyetlen fordulóval tudja elhozni a 75 710, sőt marad hely a platón a garázsnak és néhány autónak is. De már a jármű puszta mérete is lenyűgöző – elég egyetlen kerekét megnézni, amely több mint kétszer magasabb egy átlagos embernél. De a felni sem akármi: a 63 col említésére az összes tuningos kedvű ismerősünk elsápadhat.
A hatalmas tömegek mozgatásáról rögtön kettő 16 hengeres, V elrendezésű dízelmotor gondoskodik, összesen 130 literes lökettérfogattal. Az összteljesítmény 4665 lóerő, amire még legyinthetünk is, ha az 1500-as fordulaton érkező 18.626 Nm-es nyomatékot szemléljük. Az erőt robotizált váltó továbbítja a kerekekhez, megfelelően rövid áttétellel, amely arra elég, hogy 60 km/h-ig gyorsítson a legnagyobb Belaz.
Ezt viszont a valószínűleg félezer tonnával a hátán, emelkedőn is képes tartani – ilyenkor mellesleg 810 tonnát nyom a mérlegen a monumentális technikai csoda. Ehhez mérten nem is magas a fogyasztása: maximális teljesítményen 1 óra alatt 679 kilogramm tüzelőanyagra van szüksége, vagyis körülbelül 540 liter gázolajat csócsál el.
Bár a vezethetőség könnyű a gyáriak szerint, a 19,8 méteres fordulókör nem válna közúton a barátunkká. Ugyanígy meglepetten néznének a benzinkúton, ha beparkolnánk, s 5600 liter gázolajat kérnénk a tankba – a kasszánál viszont mi néznénk neheztelve, amikor egyetlen tankolásért 2,3 millió forintot kell otthagynunk.
Persze minderről csak elméletben beszélhetünk, ugyanis 10 méter széles, 20,6 méter hosszú és 8,17 méter magas járművünket meglehetősen kevés helyre tudnánk bemanőverezni közúton. Érdemes megnézni az alábbi videót is, amelyen a Guinness-rekordesélyes gép méreteivel ismerkedhetnek. Önök elvinnék egy körre?