Az Insignia óriási változást hozott az Opel életébe, hiszen a Vectrát nyugdíjba küldve 2008-ban egy teljesen új filozófiával tört be az autópiacra. Új stílus, új formák, amelyek láttán jóformán minden szemlélő elismerően csettintett – ez bizony egyedi és jó lett. Habár formáját tekintve még mindig nem hatott korosnak az Opel húzómodellje, egy kis fiatalítás már kijárt neki, amihez egy alaposabb technikai frissítést csaptak hozzá a szakemberek, javítva a kulcsfontosságú pontokon.
A cél a sajtótájékoztatón elhangzottak szerint továbbra is az, hogy a formákkal utaljanak a minőségre, a precizitásra, s ennek érdekében az autó kívül-belül sugározza a pozitív energiát. A ráncfelvarrás során a szakemberek a legfontosabbnak tartották, hogy az Insignia filigránabb, dinamikusabb legyen, amit végül számos apró megoldással sikerült kivitelezni. Az aerodinamikát illetően a Calibra mintegy 20 éves sikerét ismétli az Opel, ugyanis az Insignia kimagasló légellenállással bír: 0,25-ös Cw-ről beszélünk, a Sports Tourer esetében 0,28-as adat pedig a kombik között a legjobb.
A sokak által kritizált, de egyébként logikus és jellegzetes gombtenger eltűnt a középkonzolról, s helyét egy méretes, 8 hüvelykes érintőkijelző vette át, amelyet igény esetén jórészt a köré elhelyezett, csekély számú gombbal vagy a könyöklő elé elhelyezett érintőpad vezérelhetünk. Utóbbi kicsit ijesztően hangzik, de a rezgős visszacsatolással könnyen kezelhetővé vált az eszköz.
Jó hír, hogy az új érintős rendszer szép, gyors és könnyen kezelhető, logikusan épül fel és okos. Néhol a menüváltáskor tapasztalható egy-egy röccenés, de általánosságban kifinomult. Előrelépés történt a prémium hangrendszert illetően, az Opel ugyanis a középszerű hangzást kínáló, épp ezért csalódást keltő Infinity hifit Bose prémium rendszerre cserélte, ami már valóban nevéhez méltóan szól, tisztaságára, illetve a színpadias hangzásra nem lehet panasz.
Új az óracsoport is, amolyan félig digitális, félig analóg formában. Oldalt a tankszintet, a vízhőmérsékletet és a fordulatszámot hagyományos műszerek mutatják, középen pedig egy szintén 8 hüvelykes kijelző jeleníti meg a kilométerórát, illetve képes a navigáció, a multimédiás rendszer és a fedélzeti számítógép adatainak közlésére is.