Az elődmodellhez képest szélességben, tengelytávban és nyomtávban is növekedett a 4-es Cabrio, amely formanyelvét, felszereltségét és kialakítását a tetőmechanizmust leszámítva kupé testvérétől egy az egyben vette át, olyannyira, hogy a dimenziók terén az egyetlen különbséget a magasabb húzódó tető jelenti: ott 7 mm-rel többet mutat fel a 4,64 méter hosszú kabrió. Ahol viszont módosítottak, ott magas színvonalú munkát végeztek a mérnökök: a szellős 4-es háromrészes lenyitható keménytetejét rezgéselnyelő mennyezetkárpitjának köszönhetően jóval hatékonyabb zajvédelem, s ezzel teljes körű téli használhatóság mellett is jól érzékelhetően magasabb színvonalú kényelem jellemzi.
A teljes egészében kárpitozott mennyezet kiegészítő belső világításával már a sportos prémium kategóriájú kupék hangulatát idézi. A tető nyitott, vagyis a csomagtérbe hajtott állapotában a szériafelszereltséghez tartozó rakodássegítő funkció – igény szerint – a tetőelemeket megemelve könnyíti a hozzáférést a csomagokhoz. E megoldással a nagyméretű tárgyak nyitott tető mellett is könnyen a csomagtartóba helyezhetők illetve kiemelhetők. Ilyenkor egyébként 220 liternyi térrel gazdálkodhatunk, amelyet csukott tetővel 370 literig növelhetünk.
Ha ez is kevés, a felár ellenében dönthető hátsó ülésekkel további értékes litereket nyerhetünk a pakoláshoz. A sportosan mély üléspozíció elöl és hátul egyaránt jóval nagyobb fejteret biztosít az előd modellhez viszonyítva. A teljes egészében új fejlesztésű első ülésekbe ezúttal is beépítették a biztonsági övet, és már alapkivitelben is elektromosan állíthatóak. Akárcsak az integrált fejtámlával kiformált sportülések, amelyek konstrukciók felár ellenében – a középkategóriás kabrió esetében először – fejtér-fűtéssel is elérhetőek.
Az ügyfelek az alapkivitel mellett a szokott módon háromféle felszereltségi kombináció és egy M-sportcsomag közül válogathatnak, a Sport Line, a Modern Line és a Luxury Line összeállításokkal egyaránt jól látható módon szabható az egyéni ízlésre az autó külső és belső megjelenése. Bár első látásra nagyobb szabadságot biztosít a rendszer, valójában csökkenti a kombinációk számát.
A gombnyomásra érkező friss levegő semmi mással össze nem vethető élvezetén túl, a vezetés dinamikáját a tovább fejlesztett elektromechanikus szervokormány, valamint a kifinomult futómű-technika szolgálja. Ehhez csatlakozik a továbbra is kiegyensúlyozott (50:50 százalékos) tömegeloszlás. Azért kimondottan sportos száguldásra nem lehet számítani – ettől kupéhoz mérten 155 kilogrammos plusz súly is elveszi a vezető kedvét. Még a legkönnyebb kivitelek is teljesen üresen 1565 kilogrammot nyomnak a mérlegen, de amit teletankoljuk, beül egy vezető és néhány extrával megtömjük, már 1,75 tonna feletti tömeggel számolhatunk.
A BMW 4-es Cabrio piaci bevezetésekor egy soros hathengeres benzines (435i), egy négyhengeres benzines (428i) és egy négyhengeres dízelmotor (420d) található a palettán. Az Euro 6-os normákat teljesítő erőforrások régi ismerősök – hozzájuk hatfokozatú kézi vagy felár ellenében a ZF-féle nyolcfokozatú, áthidaló kuplungos, bolygóműves automataváltó kérhető.
A dízel kivitel a paletta leggyengébb tagja – de vérszegénynek azért így sem nevezhetjük. A kissé hangos és kulturálatlan erőforrás 184 lóerőt és 380 Nm nyomatékot szorít ki magából. Esetében mindkét váltóművel 8,2 szekundumos 0–100-as sprintre számíthatunk, miközben a 235 km/h-s végsebességét a feláras automataváltó 228 km/h-ra korlátozza. Csüggedni így sem fognak a tulajdonosok: ha a váltás feladatát a 8-as egységre bízzák, 3 deciliterrel 4,8 l/100 km-re mérséklődik a típus vegyes fogyasztása.
A benzinesek gyengébbik képviselője kétliteres hengerűrtartalomból szorít ki 245 lóerőt és 350 Nm nyomatékot, turbófeltöltéssel. A 6,4 másodperces 0–100-as sprint és a 250 km/h-s elektronikusan korlátozott végsebesség jól jelzi a motor kvalitásait, a gyárilag 6,8/6,6 literes fogyasztást pedig már a 3-as szedánnal végzett tesztünkön végzett mérések is igazolták.
A 428i 0,3-as légellenállásánál egy századdal rosszabb eredményt elérő 435i könnyen felismerhető két kipufogóvégjéről, no és hathengeres motorjának szebb muzsikájáról. A háromliteres turbómotor ezúttal is 306 lóerőt és 400 Nm nyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Nem hiába: az ennek köszönhető 5,5 másodperces gyorsulási adat már sportautók között is irigylésre méltó, miközben 8,1-7,5 literes fogyasztásával a benzinkútnál sem követel indokolatlanul nagy kompromisszumot az erőforrás.
A felszereltségek között a megszokott, kimagasló színvonallal találkozhatunk. A különlegességek között említhető a Professional navigációs rendszer új generációja, a teljes színspektrumot felvonultató Head-Up Display, a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető Driving Assistant Plus, a szembejövők vakítását megelőző LED-es intelligens távolsági fényszóró, az éberség-érzékeléssel kiegészített aktív védelmi rendszer, valamint a továbbfejlesztett, araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített távolságtartó tempomat.
Az árakról egyelőre korai beszélni, de az előd árazásából kiindulva a kupéhoz viszonyítva 1,6 millióval kövérebb árcédulára számíthatunk. Ennek fényében várhatóan 13,1 millió körül alakul a beszálló a 4-es kabrió világába (420d), amelyet egy 13,8 milliós lépéssel (428i), listaáron, alapfelszereltséggel 16,1 millióig fokozhatunk. Innen az extrák pipálgatásával viszonylag könnyen eljuthatunk 20 millióig, míg a csúcsra szerelt példányokért alku nélkül 24 millióért juthatunk majd hozzá.