Az elődmodellhez képest szélességben, tengelytávban és nyomtávban is növekedett a 4-es Cabrio, amely formanyelvét, felszereltségét és kialakítását a tetőmechanizmust leszámítva kupé testvérétől egy az egyben vette át, olyannyira, hogy a dimenziók terén az egyetlen különbséget a magasabb húzódó tető jelenti: ott 7 mm-rel többet mutat fel a 4,64 méter hosszú kabrió. Ahol viszont módosítottak, ott magas színvonalú munkát végeztek a mérnökök: a szellős 4-es háromrészes lenyitható keménytetejét rezgéselnyelő mennyezetkárpitjának köszönhetően jóval hatékonyabb zajvédelem, s ezzel teljes körű téli használhatóság mellett is jól érzékelhetően magasabb színvonalú kényelem jellemzi.
A teljes egészében kárpitozott mennyezet kiegészítő belső világításával már a sportos prémium kategóriájú kupék hangulatát idézi. A tető nyitott, vagyis a csomagtérbe hajtott állapotában a szériafelszereltséghez tartozó rakodássegítő funkció – igény szerint – a tetőelemeket megemelve könnyíti a hozzáférést a csomagokhoz. E megoldással a nagyméretű tárgyak nyitott tető mellett is könnyen a csomagtartóba helyezhetők illetve kiemelhetők. Ilyenkor egyébként 220 liternyi térrel gazdálkodhatunk, amelyet csukott tetővel 370 literig növelhetünk.
Ha ez is kevés, a felár ellenében dönthető hátsó ülésekkel további értékes litereket nyerhetünk a pakoláshoz. A sportosan mély üléspozíció elöl és hátul egyaránt jóval nagyobb fejteret biztosít az előd modellhez viszonyítva. A teljes egészében új fejlesztésű első ülésekbe ezúttal is beépítették a biztonsági övet, és már alapkivitelben is elektromosan állíthatóak. Akárcsak az integrált fejtámlával kiformált sportülések, amelyek konstrukciók felár ellenében – a középkategóriás kabrió esetében először – fejtér-fűtéssel is elérhetőek.
Az ügyfelek az alapkivitel mellett a szokott módon háromféle felszereltségi kombináció és egy M-sportcsomag közül válogathatnak, a Sport Line, a Modern Line és a Luxury Line összeállításokkal egyaránt jól látható módon szabható az egyéni ízlésre az autó külső és belső megjelenése. Bár első látásra nagyobb szabadságot biztosít a rendszer, valójában csökkenti a kombinációk számát.