Avantgárd kivetkőzés – a BMW 4 kabrió bemutatkozik

A BMW folytatva új számmisztikai korszakát, bemutatta a 4-es kupé nyitható tetejű változatát.

Szabó Péter
2013. 10. 15. 16:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elődmodellhez képest szélességben, tengelytávban és nyomtávban is növekedett a 4-es Cabrio, amely formanyelvét, felszereltségét és kialakítását a tetőmechanizmust leszámítva kupé testvérétől egy az egyben vette át, olyannyira, hogy a dimenziók terén az egyetlen különbséget a magasabb húzódó tető jelenti: ott 7 mm-rel többet mutat fel a 4,64 méter hosszú kabrió. Ahol viszont módosítottak, ott magas színvonalú munkát végeztek a mérnökök: a szellős 4-es háromrészes lenyitható keménytetejét rezgéselnyelő mennyezetkárpitjának köszönhetően jóval hatékonyabb zajvédelem, s ezzel teljes körű téli használhatóság mellett is jól érzékelhetően magasabb színvonalú kényelem jellemzi.

A teljes egészében kárpitozott mennyezet kiegészítő belső világításával már a sportos prémium kategóriájú kupék hangulatát idézi. A tető nyitott, vagyis a csomagtérbe hajtott állapotában a szériafelszereltséghez tartozó rakodássegítő funkció – igény szerint – a tetőelemeket megemelve könnyíti a hozzáférést a csomagokhoz. E megoldással a nagyméretű tárgyak nyitott tető mellett is könnyen a csomagtartóba helyezhetők illetve kiemelhetők. Ilyenkor egyébként 220 liternyi térrel gazdálkodhatunk, amelyet csukott tetővel 370 literig növelhetünk.

 

Ha ez is kevés, a felár ellenében dönthető hátsó ülésekkel további értékes litereket nyerhetünk a pakoláshoz. A sportosan mély üléspozíció elöl és hátul egyaránt jóval nagyobb fejteret biztosít az előd modellhez viszonyítva. A teljes egészében új fejlesztésű első ülésekbe ezúttal is beépítették a biztonsági övet, és már alapkivitelben is elektromosan állíthatóak. Akárcsak az integrált fejtámlával kiformált sportülések, amelyek konstrukciók felár ellenében – a középkategóriás kabrió esetében először – fejtér-fűtéssel is elérhetőek.

Az ügyfelek az alapkivitel mellett a szokott módon háromféle felszereltségi kombináció és egy M-sportcsomag közül válogathatnak, a Sport Line, a Modern Line és a Luxury Line összeállításokkal egyaránt jól látható módon szabható az egyéni ízlésre az autó külső és belső megjelenése. Bár első látásra nagyobb szabadságot biztosít a rendszer, valójában csökkenti a kombinációk számát.

A gombnyomásra érkező friss levegő semmi mással össze nem vethető élvezetén túl, a vezetés dinamikáját a tovább fejlesztett elektromechanikus szervokormány, valamint a kifinomult futómű-technika szolgálja. Ehhez csatlakozik a továbbra is kiegyensúlyozott (50:50 százalékos) tömegeloszlás. Azért kimondottan sportos száguldásra nem lehet számítani – ettől kupéhoz mérten 155 kilogrammos plusz súly is elveszi a vezető kedvét. Még a legkönnyebb kivitelek is teljesen üresen 1565 kilogrammot nyomnak a mérlegen, de amit teletankoljuk, beül egy vezető és néhány extrával megtömjük, már 1,75 tonna feletti tömeggel számolhatunk.

A BMW 4-es Cabrio piaci bevezetésekor egy soros hathengeres benzines (435i), egy négyhengeres benzines (428i) és egy négyhengeres dízelmotor (420d) található a palettán. Az Euro 6-os normákat teljesítő erőforrások régi ismerősök – hozzájuk hatfokozatú kézi vagy felár ellenében a ZF-féle nyolcfokozatú, áthidaló kuplungos, bolygóműves automataváltó kérhető.

A dízel kivitel a paletta leggyengébb tagja – de vérszegénynek azért így sem nevezhetjük. A kissé hangos és kulturálatlan erőforrás 184 lóerőt és 380 Nm nyomatékot szorít ki magából. Esetében mindkét váltóművel 8,2 szekundumos 0–100-as sprintre számíthatunk, miközben a 235 km/h-s végsebességét a feláras automataváltó 228 km/h-ra korlátozza. Csüggedni így sem fognak a tulajdonosok: ha a váltás feladatát a 8-as egységre bízzák, 3 deciliterrel 4,8 l/100 km-re mérséklődik a típus vegyes fogyasztása.

 

A benzinesek gyengébbik képviselője kétliteres hengerűrtartalomból szorít ki 245 lóerőt és 350 Nm nyomatékot, turbófeltöltéssel. A 6,4 másodperces 0–100-as sprint és a 250 km/h-s elektronikusan korlátozott végsebesség jól jelzi a motor kvalitásait, a gyárilag 6,8/6,6 literes fogyasztást pedig már a 3-as szedánnal végzett tesztünkön végzett mérések is igazolták.

A 428i 0,3-as légellenállásánál egy századdal rosszabb eredményt elérő 435i könnyen felismerhető két kipufogóvégjéről, no és hathengeres motorjának szebb muzsikájáról. A háromliteres turbómotor ezúttal is 306 lóerőt és 400 Nm nyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Nem hiába: az ennek köszönhető 5,5 másodperces gyorsulási adat már sportautók között is irigylésre méltó, miközben 8,1-7,5 literes fogyasztásával a benzinkútnál sem követel indokolatlanul nagy kompromisszumot az erőforrás.

A felszereltségek között a megszokott, kimagasló színvonallal találkozhatunk. A különlegességek között említhető a Professional navigációs rendszer új generációja, a teljes színspektrumot felvonultató Head-Up Display, a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető Driving Assistant Plus, a szembejövők vakítását megelőző LED-es intelligens távolsági fényszóró, az éberség-érzékeléssel kiegészített aktív védelmi rendszer, valamint a továbbfejlesztett, araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített távolságtartó tempomat.

 

Az árakról egyelőre korai beszélni, de az előd árazásából kiindulva a kupéhoz viszonyítva 1,6 millióval kövérebb árcédulára számíthatunk. Ennek fényében várhatóan 13,1 millió körül alakul a beszálló a 4-es kabrió világába (420d), amelyet egy 13,8 milliós lépéssel (428i), listaáron, alapfelszereltséggel 16,1 millióig fokozhatunk. Innen az extrák pipálgatásával viszonylag könnyen eljuthatunk 20 millióig, míg a csúcsra szerelt példányokért alku nélkül 24 millióért juthatunk majd hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.