Az autóipar legveszteségesebb autói

A Volkswagen már az eredeti tervek szerint sem nyereségtermelés céljából hozta világra a cégcsoport szörnyét, a szériában akár 1200 lóerős Bugatti Veyront.

Vajda János
2013. 10. 02. 7:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nos, most kapaszkodjanak meg: az összes fejlesztési, tesztelési és gyártási költséget összegezve a kutatás szerint minden egyes Bugatti Veyron 1,4 milliárd (!!!) forintnyi veszteséget jelent a konszernnek, így hiába számít irreálisan soknak a világ leggyorsabb szériagyártású négykerekűjeként számon tartott szörnyetegért kitűzött mintegy 600 millió forintos vételár, az autó szinte ajándéknak is tekinthető, ha azt vesszük, hogy ennek közel két és félszeresét bukja el a gyártó.

A 2005-ben bevezetett, számos változatban napvilágot látott és a tervek szerint szummában körülbelül 400 darabos szériában piacra kerülő modell így nagyjából 2,5 milliárd dolláros veszteséget jelent a gyártónak (itt már az óriási számok miatt inkább nem is számolunk forintban), amivel minden idők egyik legveszteségesebb autós beruházása a Bugatti Veyron a rendkívül alacsony darabszám ellenére.

 

Bár óriási számokról van szó, a Volkswagennek már csupán presztízscélból is megéri az autó gyártása és forgalmazása, így a reklám- és hírértékek miatt már nagyon nehéz igazságot tenni, hogy vajon megérte-e a Veyron. Mi mindenesetre arra tippelünk, hogy igen, a VW-konszern ugyanis nem egy jótékonysági alapítvány hírében áll, és a cégcsoport elemzői illetve szakértői bizonyára jól megfontolták az autó gyártását, s mindent latba vetettek a döntés meghozatalakor. Lényeg a lényeg, a Veyron továbbra is él és virul, olyannyira, hogy még az idei Frankfurti Autószalonon is színre lépett egy friss változata a Grand Sport Vitesse Jean Bugatti special edition személyében.

Az autógyártásban különben számos modell volt veszteséges. A legnagyobb bukás az első generációs Smart volt (4,55 milliárd dollár), amit a Fiat Stilo követett 2,86 milliárd dolláros mínusszal.

 

A Berstein Research intézet táblázata szerint őket a Volkswagen Phaeton (–2,71 milliárd dollár), a Peugeot 1007 (–2,58 milliárd), aztán pedig a Bugatti Veyron és az első generációs Mercedes A-osztály (–2,32 milliárd) követi, ám még hosszasan lehetne sorolni a veszteséges típusokat. Igen ám, de a fentebbi modellek esetében sokkal kellemetlenebb, hogy sok esetben nem presztízsmodellekről, mint inkább az eredeti célok szerint profittermelő típusokról van szó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.