Immáron negyedik alkalommal rajtolt el az Autó Pult csapata a Porsche Club Pannonia hagyományos őszi találkozóján, amely túra s verseny egyben, remek hangulattal és számtalan barátságos klubtaggal. Ahogy eddig minden évben, úgy ezúttal is a budapesti illetőségű Porsche Centrumnak köszönhetjük az indulás lehetőségét, hiszen ők biztosították számunkra az autót, nem is akármilyet. Ebben az esztendőben egy igazán finom 911-es szegődött mellénk útitársnak, minek hála az időjárás utolsó kegyes hétvégéjén a napfény minden egyes cseppjét kiélvezhettük.
Szombat reggel 9 óra, az úti cél pedig a festői Lillafüred. A pontos startot a szervezők 9:01-re időzítették emléket állítva a Porsche 911 eredeti elnevezésének, hiszen idén 50 éves a zuffenhauseniek ikonikus sportautója. Persze a motorok már percekkel korábban elkezdték saját szólamaikat játszani, aminek eredményeképp a Porsche Centrum előtti parkoló megtelt élettel, a dús keverék illata pedig szinte mindenki számára egyet jelentett a boldogsággal.
A felsorakozó példányok között pedig megszámlálhatatlan különlegesség szerepelt, legyen szó a 356-osokról, Székely Árpád, a Club elnökének egyedi 993-as Speedsteréről vagy a vendégségbe érkezett veterán Mercedes-Benzekről, de nem mehetünk el szó nélkül a fekete Lotus mellett sem. Sok-sok szépség egy helyen, és ami az egészben a legjobb, hogy bármennyire is korosak, a többi garázsban tárolt oldtimerrel ellentétben a ezeket használják is a tulajdonosok, amire a TTT ékes példaként szolgál. Hiszen egyértelmű: legyen szó veteránról, youngtimerről vagy pár napos újdonságról, az autó akkor okozza a legtöbb örömet, ha méltóképpen hajtják bele egymás után a kilométereket.
A remek társasághoz ráadásul kiváló útvonal állt rendelkezésre, Kaszás István a túra főszervezője idejét nem sajnálva a lehető legtökéletesebb eredményt igyekezett kimunkálni. Azt kell mondjam, sikerült neki, hiszen a mesés útvonal mellett – még ha csak néhány pillanatra is – felbukkantak Észak-Magyarország gyöngyszemei. Templomok, várak, csúcsok, amelyekhez hangulatos erdőségeken, vidám lankákon át vezetett utunk. Szokás szerint itiner alapján volt teljesíthető a próbatétel, amelyet a klasszikusok találkozóiról ismerős Le Mans-i rajt, valamint 1–100-as versenyszámok tarkítottak, a nagyobb megállókat pedig az ebédidőben elért Szirák, valamint a délutáni napfényben tündöklő Eger városa jelentette.
Noha az Autó Pult jómagam személyében a fen említett versenyszámokban még tapasztalatlan tényezőt vitt a párosba, a végső elszámolásnál mégsem kellett búsulnunk. A műveltségi vetélkedőt egy oldtimer Mercedes–Benz S osztály volánja mögül az Autó Pult női rovatának vezetője, Simon Sára és társa nyerte meg, Vajda kollégával pedig az összesítettben elért 10. pozíciónk adott okot az elégedett pillantásokra. Abban pedig, hogy e remek eredményt érhessük el a félszáz autót és utasait számláló mezőnyben, természetesen 911-esünk is jelentőségteljes szerepet játszott. A hófehér szépség a 991-es szériából, azaz a legfrissebből került ki, összkerékhajtással, s zseniális, lenyitható tetővel.
A napfény járta, erdei, szerpentines szakaszokon egyszerűen lehengerlőnek mutatkozott a 3,4 literes motor öblös harsonája, a kapcsolható kipufogórendszer élénk visszadurrogása, s persze maga a 350 lóerős teljesítmény is impozánsnak mondható, a gyorsaságot pedig rajtautomatika és szélvészgyors PDK duplakuplungos automata fokozza. Ezen alkalommal nem merülnék el mélyebben a 911 Carrera 4 Cabriolet részleteiben, hiszen hamarosan külön tesztben derül fény a német sportautó képességeire.
Habár a 911 valóban maradandó emlékeket égetett bele szürkeállományunkba, talán nem túlzok, ha azt mondom, maga a hangulat, a társaság ennél messze mélyebben érintette meg a részt vevők javát. A PCP nem fog rekordot dönteni tagszámával, azonban biztos vagyok benne, hogy hasonlóan összetartó, barátságos és őszinte társaságot aligha találunk.
A részvétel lehetőségét ezúton is köszönjük a Porsche Centrum Budapestnek és a Porsche Club Pannoniának!