Az utolsó próba: Range Rover Hybrid a Selyemúton

A Land Rover szép csendben hibrid terepjárót keltett életre a Range Rover Hybrid személyében.

Csizsek Ádám
2013. 10. 18. 5:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Selyemút kereskedelmi útvonalak olyan történelmi hálózata, amely Kelet-, Dél- és Nyugat-Ázsiát a mediterrán térségen keresztül Európával és Észak-Afrikával kötötte össze; Kínából, Chang’anból indult, és Anatólia területén, valamint a Földközi-tenger térségén haladt keresztül. A Selyemúton folytatott kereskedelem különben fontos szerepet játszott olyan nagy civilizációk fejlődésében, mint Kína, Egyiptom, Perzsia, Arábia, India, Róma és Bizánc.

Visszatérve a túra autós vonatkozására, a három Range Rover a gyártó West Midlandsben (Anglia) található főhadiszállásáról indult el három hónapja, hogy a 2000 éves kereskedelmi útvonalon eljussanak India Mumbai városába. A nem mindennapi túra nem volt más, mind a Range Rover Hybrid végfejlesztésének utolsó állomása. Az útvonal kemény próbatétel elé állította a három luxusterepjárót, s a körülmények sem voltak kíméletesek – embert és gépet próbáló terep, és akár 43 fokos emelkedők tarkították a vezetők mindennapjait.

A sikert pedig mi sem mutatja jobban, mint hogy a sofőrök nem panaszkodtak; az egyetlen dolog, ami lassította a konvoj haladását, az a döcögős határátkelés volt. Persze nem volt teljesen zökkenőmentes a túra: a rossz minőségű utak 15 defektet eredményeztek, 4 felni sem élte túl a próbatételt, illetve 4 törött szélvédőt írhatunk fel a listára.

A hibrid Range Roverekben a gyártó háromliteres, biturbós V6-os erőforrása dolgozik össze egy villanymotorral: a végeredmény 340 lóerő és 700 Nm, ami a gyors haladáshoz nélkülözhetetlen volt. Az expedíció különben 7 napot töltött 3350 és 5379 méteres magasságok között, Kína és India határán. A legérdekesebb adat persze az átlagfogyasztás, itt pedig rendre meglepő számokkal találkozunk.

Nos, a teljes túrán a három autó étvágya 7,63-7,84 liter között alakult, ami a méretes kocsitest, a teljesítmény, valamint a mostoha körülmények ismeretében kiválónak mondható. Mindeközben a Land Rover mérnökei mintegy 300 GB-nyi adatot mentettek el, s használnak majd fel az elkövetkező napokban az elemzések, s az esetleges csiszolgatások elvégzéséhez, hogy a szériamodellek minél kiforrottabb formában kerülhessenek piacra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.