A McLaren azonban visszavág a P1 XP2R limitált szériájával: a britek nyíltan új körrekord ígéretével vágtak neki a kilométereknek a „Zöld Pokolban”. A kísérlet mégsem sikerült úgy, ahogy eltervezték, a Porsche bámulatos 6:57-es köridejét megközelíteni sem tudta az autó. Pletykák szerint a legutóbbi rekordkísérlet során 7:04-et futott a McLaren, ami így is szédületes sebességet jelent, ám még van mit faragni ahhoz, hogy Ron Dennis állítása igaz lehessen, miszerint a P1 a leggyorsabb autó lesz a világon. Kijelentéshez egy bőven 7 perc alatti köridőnek kellene társulnia, amivel egyelőre adós a McLaren.
Nagy nyomás nehezedik a gyártóra, hiszen úgy maradt el a célul kitűzött köridő, hogy a jármű jelentősen könnyebb a Porschénál: a McLaren P1 ugyanis a szuperhibridtrió második legkönnyebb tagja a maga 1395 kilogrammjával, azaz bő másfél mázsával kevesebbet nyom, mint a Porsche.
Stuttgartban a mérnökök szinte már a fizika határait súrolják, akárcsak a Nissan a GT-R modellel. A tömegtöbbletet bámulatos trakcióval és teljesítményleadással kompenzálják, ráadásul kategóriájukban a legsikeresebben.
Kíváncsian várjuk, hogy mit hoznak a további rekordkísérletek, s mit szól ehhez a Ferrari. Mindenesetre sem az olaszok, sem a britek nem nyugodhatnak meg, mert ha sikerül is lepipálni a német csúcstartót, biztosak lehetnek benne, hogy ehhez a Walter Röhrl által is finomhangolt Porsche 918 Spydernek is lesz egy-két szava, amelyben állítólag még mindig van néhány másodperc.