A BMW 2-es Coupé egyéni formavilága és 11 centiméterrel hosszabb karosszériája révén egyértelmű megkülönböztető jegyekkel rendelkezik a BMW alsó-középkategóriájú 1-es sorozatához képest. Sportosan elegáns, megnyújtott vonalak, a far formáiba lágyan simuló tetőívvel; egyedi orr- és farkialakítás; a legnagyobb szélességét a hátsó kerekeknél elérő karosszéria vizuálisan is a hátsókerék-hajtást emeli ki. Ahogy már megszokhattuk, ezúttal is csomagok révén határozhatjuk meg az alaphangot (Modern, Sport, M sport), amelyet aztán kiegészítők viszonylag széles választékával szabhatunk személyre.
A méretek az elődhöz mérten meglehetősen sokat változtak: a hosszúság 4432 milliméter (+ 72 mm), a szélesség 1774 milliméter (+ 32 mm), a tengelytáv 2690 milliméter (+ 30 mm), a nyomtáv elöl 1521 (+ 41 mm), hátul pedig 1556 milliméter (+ 43 mm). A bővített belső térkínálat többek között 19 milliméterrel megnövelt első fejteret és 21 milliméterrel tágasabb hátsó lábteret nyújt, miközben 20 literrel, összesen 390 literesre növekedett a csomagtartó. A hátsó üléstámla két részre, vagy extraként 40:20:40 arányban osztva lehajtható.
A legkisebb BMW kupé csúcsverziója a premier idejében az M235i, e fölé az M2 csak később érkezik a kínálatba, igaz, a típus érkezéséről hivatalos információnk még nincsen. A kétajtós csúcsmotorja a 326 lóerős teljesítményre és 450 Nm csúcsnyomatékra (1300-tól egészen 4500-as fordulatig) képes háromliteres, egyturbós sorhatos benzines lesz. Az M235i a feláras, immár az összes típusban vitorlázásra képes nyolcfokozatú automata váltóval 4,8 másodperces 0–100-as sprintre lesz képes, végsebességét pedig szokás szerint 250 km/h-ban korlátozza az elektronika.
A tekintélyes teljesítmény útra tételében hátul 245/35 R18-as abroncsok segédkeznek, míg előre keskenyebb, 225 mm széles gumik kerülnek. A legtakarékosabb változat fogyasztása eléri a gyári vegyes adatok szerinti 7,6 l/100 km-t – a kézi váltó 5, a később érkező összkerékhajtás 3 deciliterrel növeli az étvágyat. Az elegáns kupé légellenállási együtthatója egyébként 0,33.