Elérhetőbb dinamizmus: bemutatkozik a BMW 2 Coupé

Rengeteg ízelítő és kémfotó után hivatalosan is lekerült a lepel a BMW 1-es sorozatának kupéváltozatáról.

Szabó Péter
2013. 10. 25. 11:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BMW 2-es Coupé egyéni formavilága és 11 centiméterrel hosszabb karosszériája révén egyértelmű megkülönböztető jegyekkel rendelkezik a BMW alsó-középkategóriájú 1-es sorozatához képest. Sportosan elegáns, megnyújtott vonalak, a far formáiba lágyan simuló tetőívvel; egyedi orr- és farkialakítás; a legnagyobb szélességét a hátsó kerekeknél elérő karosszéria vizuálisan is a hátsókerék-hajtást emeli ki. Ahogy már megszokhattuk, ezúttal is csomagok révén határozhatjuk meg az alaphangot (Modern, Sport, M sport), amelyet aztán kiegészítők viszonylag széles választékával szabhatunk személyre.

A méretek az elődhöz mérten meglehetősen sokat változtak: a hosszúság 4432 milliméter (+ 72 mm), a szélesség 1774 milliméter (+ 32 mm), a tengelytáv 2690 milliméter (+ 30 mm), a nyomtáv elöl 1521 (+ 41 mm), hátul pedig 1556 milliméter (+ 43 mm). A bővített belső térkínálat többek között 19 milliméterrel megnövelt első fejteret és 21 milliméterrel tágasabb hátsó lábteret nyújt, miközben 20 literrel, összesen 390 literesre növekedett a csomagtartó. A hátsó üléstámla két részre, vagy extraként 40:20:40 arányban osztva lehajtható.

A legkisebb BMW kupé csúcsverziója a premier idejében az M235i, e fölé az M2 csak később érkezik a kínálatba, igaz, a típus érkezéséről hivatalos információnk még nincsen. A kétajtós csúcsmotorja a 326 lóerős teljesítményre és 450 Nm csúcsnyomatékra (1300-tól egészen 4500-as fordulatig) képes háromliteres, egyturbós sorhatos benzines lesz. Az M235i a feláras, immár az összes típusban vitorlázásra képes nyolcfokozatú automata váltóval 4,8 másodperces 0–100-as sprintre lesz képes, végsebességét pedig szokás szerint 250 km/h-ban korlátozza az elektronika.

A tekintélyes teljesítmény útra tételében hátul 245/35 R18-as abroncsok segédkeznek, míg előre keskenyebb, 225 mm széles gumik kerülnek. A legtakarékosabb változat fogyasztása eléri a gyári vegyes adatok szerinti 7,6 l/100 km-t – a kézi váltó 5, a később érkező összkerékhajtás 3 deciliterrel növeli az étvágyat. Az elegáns kupé légellenállási együtthatója egyébként 0,33.

A 220i, valamint a vele egy időben érkező 120i és 420i a 3-as sorozatban már bemutatkozott hajtásláncot kapja. A kétliteres turbómotor legszerényebb teljesítményű kivitele 184 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére 5000-től egészen 6250-es fordulatszámig, miközben 270 Nm-es csúcsnyomatéka már 1250-től egészen 4500-ig rendelkezésre áll. Ennek tükrében az automata váltóval elért 7 másodperces 0–100-as sprint érthető, miközben a végsebesség 235 km/h lesz. A vegyes fogyasztás ugyancsak szimpatikus adat: 5,7 literes értékre számíthatunk, amely mérésünkből kiindulva abszolút hihető. A légellenállási együttható a szolidabb légterelőknek köszönhetően itt 0,29 lesz.

A 220d sem jelent újdonságot: a kissé kulturálatlan, de annál takarékosabb kétliteres dízelmotorral már több ízben randevúztunk, 184 lóereje és 380 Nm nyomatéka ezúttal is jó szolgálatot tesz a későbbiekben akár összkerékhajtással is elérhető modellben. A 7,1 szekundumos 0–100-as sprintet nem kihasználva akár 4,2 literes vegyes fogyasztással is eljárhatunk majd vele. A légellenállása ennek a verziónak a legjobb: 0,28.

Innen lefelé és felfelé is vezet az út: előbbit a 18d jelenti, amely 143 lóerővel és 320 Nm nyomatékkal már elegendőt nyújt a jó beszállóhoz, amelyet a 8,6 szekundumos 0–100-as sprint is kiválóan bizonyít. Ezzel szemben a kettős feltöltésű 25d rögtön 218 lóerőt és 450 Nm nyomatékot hoz ki a kétliteres hengerűrtartalomból, ráadásul utóbbi a többiek 1750-es adatával szemben már 1500-tól a vezető rendelkezésére áll. A szériában automata váltóval érkező hajtáslánc 6,3 másodperces 0–100-as sprintet és 242 km/h-s végsebességet tesz lehetővé, mindössze 4,7 l/100 km-es fogyasztás mellett. Egyébként a kínálat összes motorja teljesíti az Euro 6-os normát.

A sportos vonalat a koncepció ígéretes alapjai (50:50 százalékos súlyelosztás, hátsókerékhajtás, igényes futómű) mellett opcionálisan sportosan közvetlenre hangolt kormánymű, M sport fékrendszer és adaptív M futómű emelheti ki. Felár ellenében az M235i Coupéhoz ráadásként elérhető az M Performance differenciálzár, amely még jobb tapadásról, valamint igény esetén fokozott driftelési képességről gondoskodhat.

Belül a márka aktuális formajegyeivel találkozunk, amelyet csúcstechnikás opciók koronáznak meg. A felfrissült 5-ös sorozatból ide is átköltözött az iDrive vezérlőjébe épített érintőfelület, ráadásként pedig rögtön 2 mobiltelefont is csatlakoztathatunk a központi rendszerhez.

Az árakra a jövő márciusi piaci bevezetésig kell várni, de a jelenlegi trendek alapján nem nehéz megjósolni, hogy legalább 300-500 ezer forintos differencia lesz a 2-es kupé és az ötajtós 1-es modellek között. Ennek megfelelően a belépőt még éppen 8 millió forint alá várhatjuk, míg egy csúcsra szerelt M235i-ért listaáron 18 millió forint feletti összeg lesz esedékes.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.