Először épít fedett sportautót a Radical

A brit manufaktúra üdvöskéit volt alkalmunk vallatóra fogni, ám a Radical nem rest újdonságokkal szolgálni.

Sütő Zsolt
2013. 10. 19. 6:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A középmotoros újdonság utasainak háta mögött ezúttal egy 3,7 literes erőforrás duruzsol, ami egyébként az aktuális Ford Mustang lemezei alatt is szolgálatot teljesít. A V6-os üvöltését azonban most 380 paripa nyerítése és a 320 Nm-es nyomaték által megtépett hátsó abroncsok sírása kíséri, így gyorsítva a mindössze 900 kg tömegű sprintert 2,8 szekundum alatt 100 km/h-s sebességre. A végsebesség 280 km/h adódik, ahol már 900 kg-os leszorítóerő is termelődik.

Az igazán nagyravágyók azonban minderre nyugodt szívvel legyinthetnek egyet, az utcai változat ugyanis még eltörpül a pályára szánt kivitel mellett, ami már egy háromliteres, V8-as motor 500 lóerős teljesítményével gazdálkodik. Mondanunk sem kell, hogy a kényelmi extrák kínálata igencsak szűkös, de laikusok azért klímaberendezést még rendelhetnek friss szerzeményükbe, ami a bukókeretnek, vagy éppen a hatpontos biztonsági övnek köszönhetően az FIA vendégszeretetét is kivívja magának a GT osztályban.

 

Az ár ez esetben relatív, az utcai kivitelért esedékes úgy 43 millió forintos összeg ugyanis a menetdinamikai képességekhez viszonyítva végtelenül kedvező, míg a praktikus értékek vizsgálatával közönséges rablás – a prioritások tisztázása után a Radical RXC akár már ma megrendelhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.