Izgalmas modellek híján, csöndben szürkül az Abarth

Néhány évvel ezelőtt Antonio Labate saját modell érkezését rebesgette, ám azóta sem lett semmi a történetből.

Csizsek Ádám
2013. 10. 30. 16:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindeközben Marco Magnanini, az Abarth vezetésének tagja már nyilatkozta is, hogy a közeljövőben biztosan nem történik hasonló csoda. Igazából nem is nagyon lett volna miből, hiszen az Abarth aligha pörög az utóbbi időben 100 százalékon. Persze próbálkozások voltak, ám példának okáért a Speedsterről sosem tudtuk meg, miért nem születhetett meg végül. Pedig ebben volna talán potenciál, a különleges, ritka és egyedi sportmodellek gyártásában.

Mindemellett Magnanini azt is elmondta, hogy a nemrégiben biztosnak tűnő Panda és 500L sportverziókat is elfelejthetjük, ugyanis jelen pillanatban nem folynak ilyen projektek és nem is terveznek hasonlót, mert nem összeegyeztethetők a márka elveivel. Épp emiatt azonban rettentően korlátozott mozgástere marad az Abarthnak, hiszen mindösszesen az 500 és testvére, az 500C, valamint a Punto adja a kínálatot, ami, valljuk be, nem túl acélos paletta.

Magnanini részéről viszont annyi biztató információt legalább megtudhattunk, hogy az Abarth modellekhez használt 1,4 literes turbómotornál erősebb verziót készíthetnek. „Szeretnénk, ha a lehető legjobb teljesítmény/tömeg arányt tudnánk elérni” – mondta a szakember. Mindez az erősebb motoron kívül viszont azt is jelenti egyben, hogy nem sok újdonságra számíthatunk az Abarthtól a közeljövőben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.