Mindeközben Marco Magnanini, az Abarth vezetésének tagja már nyilatkozta is, hogy a közeljövőben biztosan nem történik hasonló csoda. Igazából nem is nagyon lett volna miből, hiszen az Abarth aligha pörög az utóbbi időben 100 százalékon. Persze próbálkozások voltak, ám példának okáért a Speedsterről sosem tudtuk meg, miért nem születhetett meg végül. Pedig ebben volna talán potenciál, a különleges, ritka és egyedi sportmodellek gyártásában.
Mindemellett Magnanini azt is elmondta, hogy a nemrégiben biztosnak tűnő Panda és 500L sportverziókat is elfelejthetjük, ugyanis jelen pillanatban nem folynak ilyen projektek és nem is terveznek hasonlót, mert nem összeegyeztethetők a márka elveivel. Épp emiatt azonban rettentően korlátozott mozgástere marad az Abarthnak, hiszen mindösszesen az 500 és testvére, az 500C, valamint a Punto adja a kínálatot, ami, valljuk be, nem túl acélos paletta.
Magnanini részéről viszont annyi biztató információt legalább megtudhattunk, hogy az Abarth modellekhez használt 1,4 literes turbómotornál erősebb verziót készíthetnek. „Szeretnénk, ha a lehető legjobb teljesítmény/tömeg arányt tudnánk elérni” – mondta a szakember. Mindez az erősebb motoron kívül viszont azt is jelenti egyben, hogy nem sok újdonságra számíthatunk az Abarthtól a közeljövőben.