A formai módosításokról nehéz egyértelmű képet kapni az ügyes takaróelemek miatt, de már most látható, hogy a rendszámtábla alacsonyabbra kerül, a hűtőrács pedig hízik a jelenleg kapható példányokéhoz képest. A hátsó részen is várhatóak módosítások, különösen a lámpák tekintetében, de ezek még nem láthatók a prototípusokon.
A beltérben feltehetőleg új anyagokkal és fejlettebb központi rendszerrel találkozhatunk. A sok kritikát kapott kisméretű kijelző mellé okosabb navigációval felvértezett nagyobb képernyő is elérhető lesz az újdonsághoz, miközben a hajtásláncok hatékonyságán is csiszolnak a fejlesztők. A megújulás mellett új modellváltozattal is bővülni fog a paletta. A frissített verzióból is érkezik RS változat, amely viszont már kevésbé lesz egyedi, mint elődje.
A motortérben egy új fejlesztésű, 2,3 literes négyhengeres turbómotort találunk, amely körülbelül 330 lóerős teljesítményre lesz képes. Az új, Európában is elérhetővé váló Ford Mustang generációban ugyanez az erőforrás a hátsó kerekeket hajtja, itt viszont az első kerekek hajtását bízzák rá a mérnökök. Azok tapadásáról, valamint az irányíthatóság megőrzéséről önzáró differenciálmű és az elődből már ismert függőcsapszeges felfüggesztés gondoskodik.
A frissített Focusok már 2014-ben megérkeznek a kereskedésekbe, míg a vérmesebb példányok bemutatkozására 2015-ig kell várnunk.