Főbb vonalaiban nem fog különbözni a jelenleg futó generációtól az újdonság, ám mindez nem meglepő, hiszen a bevált, jellegzetes formán nem érdemes változtatni. Részleteiben persze teljesen friss lesz a négykarikások kupéja, modern, keskeny első fényszórók és a márka aktuális stílusában fogant hátsó lámpák vehetők ki a megjelent fotókon.
A mérnökök egyébként alapos tesztet folytatnak, hiszen együtt teszik próbára a még futó TT-t és a fejlesztés alatt álló modellt, így még közvetlenebbül hasonlíthatják össze az autókat, s eredményesebb lehet a folyamat. A nem merőben új külső ellenére természetesen a lemezek alatt minden más, tekintve, hogy a harmadik generációs TT a Volkswagen konszern remek MQB moduláris platformjára épül, csakúgy mint a Volkswagen Golf, a Škoda Octavia vagy az Audi A3.
Már az alap ismeretében is sejthető, hogy az utód jóval könnyebb lesz a leköszönő modellnél, ám az alumínium széles körű használatának hála legalább egymázsás tömegcsökkenésre számítunk. A TT persze nem csupán elsőkerék-hajtással készül majd, hanem összkerékhajtást is kap, méghozzá az EA888 kódnéven futó négyhengeres turbós benzines különféle variánsaival egyetemben.
Az indulómodell 1,8 literes lesz (180 LE), amit a kétliteres verziók követnek (220 LE). A hagyományos példányok mellett ezúttal sem maradnak el a sportosabb S modellek sem, méghozzá 300 lóerő körüli teljesítménnyel.
A csúcsot a TT RS képviseli majd, ám hozzá már az ingolstadtiak 2,5 literes öthengerese jár, 380 lóerővel. Európában persze a dízelmotor sem marad el a palettáról, a kétliteres TDI-vel hajtott bizonyosan népszerű verzió lesz. A TT kupét jövőre mutatja be a gyártó, a roadster pedig valamivel később csatlakozik a kínálatba.