Máris a BMW torkának ugrik a Lexus: jön az RC F

A BMW M4-en szinte még meg sem száradt a festék, a Lexus máris komoly ellenfelet állít a bajorok hat hengerrel nosztalgiázó sportkupéja mellé.

Csizsek Ádám
2013. 10. 01. 10:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japánok ezúttal is a tőlük megszokott formatervet hozták, agresszivitás terén némi túlzással, de talán ennyi szükséges is a BMW M divíziójának legfrissebb tagja ellen. A hűtőmaszk most már jellegzetesnek mondható, s igen méretes, ami már önmagában is utal a tisztességes motorteljesítményre. A fényszórókat mindeközben az IS ihlette. Az aktív hátsó szárny és a négy darab kipufogócső komoly technikára enged következtetni, azonban ez nem is meglepő, hiszen ebben a szegmensben mindent bele kell adni a siker érdekében.

A források szerint a Lexus mérnökei nem teketóriáztak, ötliteres V8-assal látták el az RC F-et, amely 460 lóerő körüli teljesítményével és 543 Nm-es csúcsnyomatékával igazán finom társ lehet. Noha az előző generációs IS F-nél erősebb lett a motor, fogyasztás terén természetesen alacsonyabb értékekre számíthatunk a hengerlekapcsolásnak köszönhetően.

 

Utóbbi esetben négy hengert képes lekapcsolni a rendszer, ami részterheléses használat esetén jelentősebb megtakarítást képes elérni. Egyelőre a Lexus semmilyen hivatalos információval nem szolgál az újdonságot illetően, ám a premierig már nem is kell sokat várni. Az RC F az Észak-Amerikai Autószalonon mutatkozik be, s 2014 szeptemberében kerül majd a szalonokba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.