Minden téren jobb lesz az új Mini – álcázatlanul

A Minik legfrissebbikéről van szó, a rövidesen érkező harmadik generációról. Az első ízben háromajtósként érkező típus november 18-án fog debütálni.

Vajda János
2013. 10. 02. 16:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BMW legfrissebb fejlesztéseiből kiindulva nem meglepő, hogy a négyhengeres csúcsmodelleket leszámítva háromhengeres erőforrások kerülnek a motorháztető alá. Első körben a Cooper változatban egy 1,5 literes, háromhengeres turbós benzines jelenti majd a belépőt (később gyengébb indulóváltozatok is érkezni fognak), 136 lóerővel és 230 Nm-es csúcsnyomatékkal, ami az 1,6 literes szívó elődhöz képest plusz 16 lóerőt és plusz 70 Nm-t (!) jelent. Mindehhez a valamelyest nagyobb külső méretek ellenére alacsonyabb tömeg társul, így az eddig is korrekt menetteljesítmények bizonyára sokat javulnak, ráadásul alacsonyabb fogyasztás mellett.

A Cooper S sportváltozat a hírek szerint 192 lóerőt és 300 Nm-t fog produkálni, mégpedig a BMW kétliteres négyhengeres turbójából – a jelenlegi változat 184 lóerőt és 260 Nm-t tud. Dízelfronton alapkivitelben (Cooper D) hasonló a felállás: 1,6 literről/4 hengerről másfél literre/3 hengerre változik a mérleg, s a leendő tulajdonosok 115 lóerővel (+4 lóerő) és 270 Nm-rel számolhatnak, mintegy 7 százalékkal alacsonyabb fogyasztás mellett, ami a gyári adatok szerint 3,5 l/100 km-es átlagnak felel meg.

Minden változathoz széria az átdolgozott hatsebességes manuális váltó start/stop rendszerrel, a jó öreg hatfokozatú automatát pedig bizonyára a ZF-féle friss 9-sebességes szerkezetre cserélik a mérnökök, de erről hivatalos információ még nem látott napvilágot.

Az ízléseket megosztó, ám jócskán átdolgozott orr- és farrésszel büszkélkedő Mini minden irányban felszed néhány centimétert, a méretnövekedésből pedig a csomagtartó, az utastér és a biztonság egyaránt profitál, bár a pontos adatokkal egyelőre adós maradt a gyártó. Ám mindezek ellenére, a nagy szilárdságú, modern anyagoknak köszönhetően tömegcsökkenésre számíthatunk, bár konkrét számokról ezúttal sem tudunk beszámolni. A harmadik generációs új Mini a BMW UKL1 nevű rugalmas platformjára épül, amire a következő, elsőkerékhajtású 1-es BMW is alapulni fog.

Elöl továbbra is MacPherson, míg hátul több lengőkaros futóművekre számíthatunk, a gyáriak szerint pedig a merevebb karosszériának köszönhetően még élvezetesebb lesz az autó vezethetősége, a komfortszint pedig elsősorban akkor fog előrelépni, amennyiben megrendeljük az eddig még Miniben nem látott állítható csillapítást. A kormányművet szintén átdolgozták a fejlesztők, miközben a fékrendszer könnyebb és hatékonyabb lesz a hírek szerint. Amint fentebb is említettük, a legfrissebb Mini-generáció november 18-án fog bemutatkozni, természetesen az Egyesült Királyságban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.