A Google – az Engadget jelentése szerint – levédetett egy szabadalmat, amely a mozdulatokkal végzett járművezérlést teszi lehetővé. A rendszer az autó tetejébe épített kamera és lézeres érzékelő segítségével figyelné a vezető mozdulatait, és azzal irányítaná az egyes funkciókat. Például az ablak közelében végzett karmozdulattal az ablakokat lehetne lehúzni, a rádió előtt mutogatva pedig a hangerőt lehetne növelni.
Hogy ennek mi értelme van? Természetesen semmi, hiszen a mozdulatok leolvasásának pontossága körülbelül hasonló szinten van a beszéd számítógépes feldolgozásával, és hanggal már jelenleg is irányíthatunk ilyen funkciókat, de az esetek jó részében nem tesszük, inkább megnyomunk egy gombot vagy elfordítunk egy tekerőt. Így a mozdulatalapú vezérlés is csak érdekesség lesz, amellyel el lehet hódítani a technológiai vívmányokat kedvelő vásárlók szívét. A valós felhasználásnak kevés lehetőségét láthatjuk.
Továbbgondolva a lehetőségeket azért rejlenek hasznos alkalmazások is a technológiában. Kamerát már eddig is használtak az autógyártók például a szem megfigyelésére, hogy megakadályozzák a vezető elalvását, de más mozdulatok olvasásából is lehet hasznot húzni. A Volkswagen-csoport fejlettebb navigációi például már most is érzékelik a feléjük mozduló kezet, és csak akkor takarják el a kijelzést további ikonokkal, ha már a képernyő közelébe értünk. De milyen okos lenne például, ha a rendszer a vezető hőcseréjét hőmérséklet-érzékeny kamerával monitorozva állítaná a klímaberendezést vagy ha a vezetést segítő rendszerek bizonyos mozdulatok – például tüsszentés – esetén szigorúbbra fognák a gyeplőt
Bármit is hoz a jövő, az tény, hogy a Google mellett sokan – például a Harman, a Pioneer – foglalkoznak a technológiával, amely a show-elemek mellett hasznos felhasználással is kecsegtet. Ha pedig megérkeznek az első önvezető autók hét-nyolc év múlva, úgyis kell valami, amivel elütjük az időt – miért ne mutogatnánk út közben a járművünknek?