2016-ban érkezhet az új modell, amelyet L560 belső kódnévvel jeleznek a gyáriak. Az újdonság a formatervezés tekintetében valószínűleg szoros rokonságot fog mutatni a jelenlegi frissített Evoque-kal, ám merőben más lesz a műszaki alapja. A jelenlegi Evoque-kal ellentétben az „XL” már a vállalat új, alumínium struktúráját használja majd, akárcsak a Jaguar 3-as BMW ellenfelének szánt modellje vagy a Range Rover nagytestvérek.
Látszólagos méretei ellenére az Evoque jelenleg két számmal is kisebb, mint a vadonatúj Range Rover Sport, így igazán az X1-es BMW és Q3-as Audi tekinthető méretbeli konkurenciájának. Az új autó viszont betöltené az űrt a Land Rover modellek között, így a német GLK–X3–Q5 triónak is vetélytársat állíthat a gyártó. A megnövekedett méretek ellenére az új alumínium struktúrának köszönhetően Az Evoque-nál is könnyebb lehet a friss modell.
Ma már a sikerhez azonban ennyi nem mindig elég, így kapóra jön a Jaguar-Land Rover új fejlesztésű, Hotfire fantázianévre hallgató, négyhengeres motorcsaládja, melyet biztosan beépítenek a britek az új modellbe. A friss motorokkal és a könnyű vázszerkezettel karöltve, 9 fokozatú váltóval kombinálva rendkívül gazdaságos modellje és egyben az egyik aduásza lehet a márkának a friss jövevény, amelyből nem kevesebb, mint évi 80 ezer darab eladását tervezi a gyártó.
A formaterv és a friss technika ismeretében a siker borítékolható, a fentebb említett prémium német triumvirátus, valamint a Volvo XC60 pedig újabb kemény ellenfelet kap az olyan nagy piacokon, mint Kína, Európa és az Egyesült Államok.