Az alapot egy alumínium-acél hibrid karosszéria adja, így a gyártó szinte biztos abban, hogy az Euro NCAP-nál jóval szigorúbb teszteket is kiváló eredménnyel zárja az autó. A teljes kocsitest mindeközben mintegy 70 kg-mal lett könnyebb.Természetesen szinte semmit nem hagytak meg az elődből, teljesen új az első-hátsó futómű, elöl például egy merőben új, kettős keresztlengőkaros megoldással jelentkezik a Mercedes.
A hátsó futóműben a korábbi, 13 préselt acél alkatrészt kevesebb, öntött alumínium elemek váltják, amelyek tömege mintegy 40 százalékkal alacsonyabb. Az első felfüggesztés esetében is hasonló receptet alkalmaztak a szakemberek, s a korrózióra hajlamos alumínium-acél találkozási pontokon speciális anyagot hordanak fel a nem kívánt kémiai folyamat megelőzésének céljából.
A W205 kódnéven futó újdonsághoz opcionálisan légrugózást is kérhetnek majd az ügyfelek, amivel teljesen egyedülálló lesz a kategóriájában a C osztály. Olyan prémium extrák kerültek fel a listára, mint a 360 fokban látó radar, az első-hátsó kamerarendszer, az ionizátoros klímaberendezés vagy a head-up display.
Az utastér egyébként stílusában is drámai változáson ment át, minden porcikájában a Mercedes új formai jegyeit viseli. A stuttgartiak még magasabb szintű minőséget ígérnek a gusztusos és elegáns vonalak mellé. Az új generációs C osztály automata váltójának karja már a friss szokás szerint jelenik meg, egy bajuszkapcsoló formájában (az eladások elenyésző részét képezik a kézi váltós példányok), s középen, a váltókar helyén egy érintőfelület és az alatta elhelyezkedő vezérlőtárcsa húzódik.
Roppant ígéretes tehát a nemsokára debütáló W205-ös C osztály, s a gyártó törődése, miszerint a szigorúbb, amerikai törésteszteknek is meg kíván felelni, dicséretes. Hamarosan újabb információcsokorral jelentkezünk a stuttgarti újdonságról.