Azok után, hogy az autó akarva-akaratlanul lelepleződött, és az erőforrásokról is megtudtunk néhány dolgot, a németek most a belső értékekről rántották le a leplet. Az első ilyen újítás, mely eddig ebben a szegmensben még nem volt tapasztalható, a Head-Up Display (HUD) jelenléte, mely a nagy testvér BMW-től eltérően a Miniben a szélvédő helyett egy különálló üveglapra vetít rá különböző fontos információkat, úgymint sebesség, a navigáció instrukciói, a szórakoztató rendszer adatai vagy a különböző jelzések és figyelmeztetések.
A biztonság terén szintén elöljáró lesz kategóriájában a városi kisautó, ugyanis elsőként lesz kapható gyalogos- és ütközésfigyelő rendszerrel, mely a szélvédőbe épített széles látókörű kamera adataiból érzékeli az esetleges veszélyforrásokat a kocsi előtt.
Amennyiben ütközésveszélyt észlel, a jármű különböző hang- és képhatásokkal figyelmeztet, majd ha erre a sofőr nem reagál, képes lesz magától fékezni. Ezt a fent említett rendszert kiegészítő városi fékezőasszisztens teszi lehetővé.
Talán már említeni sem kell, hogy szegmensében szintén elsőként kaphatja meg a Mini a távolságifényszóró-asszisztenst, mely a fényviszonyok és a környezet folyamatos vizsgálatával automatikusan képes aktiválni az országúti fényszórókat. Ezek mellett olyan finomságok kapnak még helyet az autóban, mint a kameraalapú aktív távolságtartó tempomat, a tolatókamera, a párhuzamos parkolást elvégző rendszer vagy a táblafelismerő, mely folyamatosan tájékoztatja a sofőrt a fennálló sebességkorlátozásról.
Minél többet tudunk az ember a Mini legújabb nemzedékéről, annál kíváncsibban várja a novemberi bemutatót, valamint a tesztkocsi megérkezését. Minden bizonnyal érdekes és izgalmas napokat töltünk majd együtt vele.