1,1 liter/100 kilométer: itt a hibrid dízel Up a Volkswagentől

A Volkswagen igazi éhezőmodellt mutatott be, ezúttal koncepció formájában: a Twin-Up étvágya 1,1 l/100 km.

Vajda János
2013. 11. 09. 7:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyáriak szerint a típus már kimondottan szériaközeli állapotban futja tesztköreit, így elképzelhető, hogy rövidesen gyártásba kerül. Márpedig ha így lenne, bizonyára megreformálná a takarékos városi autók piacát. Mindebben a szupermodern, egy literen belül fogyasztó, ám méregdrága – több mint 30 millió forintot kóstáló – limitált VW XL1 fogyasztásrekorder technikája segít, melyet továbbfejlesztettek a mérnökök. Igaz ugyan, hogy a könnyű építésű XL1-nél az üresen 1,2 tonnás Twin-Up több mint 400 kilóval nehezebb, viszont jóval izmosabb is.

Az XL1-ből átemelt kéthengeres turbódízel erőforrás továbbra is 48 lóerő és 119 newtonméter leadására képes, ám az elektromotor 27-ről 48 lóerősre erősödött (nyomatéka 139 newtonméter), vagyis közel kétszer izmosabb lett. A kombinált hibrid rendszerteljesítmény 75 lóerő, a nyomaték 214 newtonméter, az erőt pedig hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó továbbítja az első kerekekhez. A konnektorról is tölthető hibrid akkumulátora 8,6 kilowattórás, ami bizony nem kicsi, így a Twin-Up a gyári adatok szerint akár 50 kilométert képes teljesen elektromos üzemmódban, zéró emisszióval megtenni.

Ez is szerepet játszik abban, hogy az EU-ciklus szerint megadott átlagfogyasztás egészen hihetetlen 1,1 liter gázolaj 100 kilométerenként, amivel már-már XL1-szinte került a sokkal praktikusabb, négy személy szállítására alkalmas, és jóval olcsóbbnak ígérkező kisautó. Az XL1 alig 10 literes üzemanyagtankját 33 literesre cserélték a fejlesztők, amivel igazán nagy hatótávolságra képes az autó.

A menetteljesítmények tekintetében szintén nincs oka szégyenkezni a koncepciónak, bár rakétának persze nem nevezhető: álló helyzetből 60 km/h-ra 8,8 másodpercre van szüksége, és a százas sprint is megvan állítólag 15,7 alatt. A városi mini végsebességét elektronika korlátozza 140 km/h-ban, ám 126 km/h-t elektromos módban is képes elérni az autó, ami igencsak tisztességes produktum.

A hivatalos debütálásról nincsenek információink, ám a Volkswagen azt ígérte, hogy a hónap végén, a tokiói autószalonon láthatunk a Twin-Up prototípusból egy, a szériagyártáshoz még közelebb álló koncepciót, amelyet a teljesen elektromos e-Up mellé fognak kiállítani.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.