A gyáriak szerint a típus már kimondottan szériaközeli állapotban futja tesztköreit, így elképzelhető, hogy rövidesen gyártásba kerül. Márpedig ha így lenne, bizonyára megreformálná a takarékos városi autók piacát. Mindebben a szupermodern, egy literen belül fogyasztó, ám méregdrága – több mint 30 millió forintot kóstáló – limitált VW XL1 fogyasztásrekorder technikája segít, melyet továbbfejlesztettek a mérnökök. Igaz ugyan, hogy a könnyű építésű XL1-nél az üresen 1,2 tonnás Twin-Up több mint 400 kilóval nehezebb, viszont jóval izmosabb is.
Az XL1-ből átemelt kéthengeres turbódízel erőforrás továbbra is 48 lóerő és 119 newtonméter leadására képes, ám az elektromotor 27-ről 48 lóerősre erősödött (nyomatéka 139 newtonméter), vagyis közel kétszer izmosabb lett. A kombinált hibrid rendszerteljesítmény 75 lóerő, a nyomaték 214 newtonméter, az erőt pedig hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó továbbítja az első kerekekhez. A konnektorról is tölthető hibrid akkumulátora 8,6 kilowattórás, ami bizony nem kicsi, így a Twin-Up a gyári adatok szerint akár 50 kilométert képes teljesen elektromos üzemmódban, zéró emisszióval megtenni.
Ez is szerepet játszik abban, hogy az EU-ciklus szerint megadott átlagfogyasztás egészen hihetetlen 1,1 liter gázolaj 100 kilométerenként, amivel már-már XL1-szinte került a sokkal praktikusabb, négy személy szállítására alkalmas, és jóval olcsóbbnak ígérkező kisautó. Az XL1 alig 10 literes üzemanyagtankját 33 literesre cserélték a fejlesztők, amivel igazán nagy hatótávolságra képes az autó.
A menetteljesítmények tekintetében szintén nincs oka szégyenkezni a koncepciónak, bár rakétának persze nem nevezhető: álló helyzetből 60 km/h-ra 8,8 másodpercre van szüksége, és a százas sprint is megvan állítólag 15,7 alatt. A városi mini végsebességét elektronika korlátozza 140 km/h-ban, ám 126 km/h-t elektromos módban is képes elérni az autó, ami igencsak tisztességes produktum.
A hivatalos debütálásról nincsenek információink, ám a Volkswagen azt ígérte, hogy a hónap végén, a tokiói autószalonon láthatunk a Twin-Up prototípusból egy, a szériagyártáshoz még közelebb álló koncepciót, amelyet a teljesen elektromos e-Up mellé fognak kiállítani.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!