A legfontosabb információ, hogy a motorháztető alól száműzték a 2,5 literes, négyhengeres bokszermotort, helyét a Foresterből származó kétliteres erőforrás veszi át, méghozzá 5600-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező 270 lóerővel és 4800-nál 350 newtonméterben csúcsosodó nyomatékkal. További jó hír, hogy a korunkhoz méltatlan ötfokozatú váltó is a múlté, melyet egy hatos kézi szerkezet küld nyugdíjba. Ezekkel a WRX 5,5 szekundum környékén sprintel 100 km/h-ra, fokozatmentes automatával a mutatvány fél másodperccel többet vesz igénybe. A kézi váltós modellek fix, 50:50 arányú nyomatékmegosztást megvalósító központi differenciálművet kapnak, a cvt-s verziókat a Subaru változó nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszerével készítik, utóbbi alapesetben 45:55-ös arányt tud.
Az STI verzió a hírek szerint a 2,5 literes bokszermotorral folytatja életét.
A gyártó szerint a torziós merevség 9 százalékkal nőtt az Imprezáéhoz képest, és 41 százalékkal nagyobb, mint a kifutó WRX hasonló adata. Az elődnél méretesebb fékek bújnak meg a 17 hüvelykes felnik mögött, melyekre 235/45 R17-es abroncsokat húznak.
A japánok a Los Angeles-i autószalonon még egy újdonsággal szolgálnak, mégpedig a Legacy koncepcióautóval, azaz a középkategóriás modell következő nemzedékének előfutárával. Noha a tanulmány roppant gusztusos és stílusos, a WRX sztoriján okulva – amikor a lenyűgöző tanulmányból konvencionális végeredmény született – nem iszunk előre a medve bőrére.
Az új WRX csakis szedánban készül, ami nem meglepő, hiszen az ötajtós modell nem lett népszerű, az Egyesült Államokban már nem is kapható. A négyajtós kupé stílusú modell 4930 milliméter hosszú, 1940 milliméter széles, 1500 milliméter magas, tengelytávja pedig 2880 milliméter. Az utastérről egyelőre nem tett közzé képet a gyártó, de információink szerint négy személyre szabva készült el a roppant funkcionális beltér. Technikai részleteket sajnos még nem tudtunk meg, de az autószalonhoz közeledvén bizonyosan hamar érkeznek az újabb és újabb adatok.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!