270 lóerővel élesedik a Subaru WRX, jön a Legacy

Az Imprezára épülő WRX csupán az első lépcsőfokot jelenti, hiszen az STI verzió érkezése borítékolható.

Csizsek Ádám
2013. 11. 19. 16:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legfontosabb információ, hogy a motorháztető alól száműzték a 2,5 literes, négyhengeres bokszermotort, helyét a Foresterből származó kétliteres erőforrás veszi át, méghozzá 5600-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező 270 lóerővel és 4800-nál 350 newtonméterben csúcsosodó nyomatékkal. További jó hír, hogy a korunkhoz méltatlan ötfokozatú váltó is a múlté, melyet egy hatos kézi szerkezet küld nyugdíjba. Ezekkel a WRX 5,5 szekundum környékén sprintel 100 km/h-ra, fokozatmentes automatával a mutatvány fél másodperccel többet vesz igénybe. A kézi váltós modellek fix, 50:50 arányú nyomatékmegosztást megvalósító központi differenciálművet kapnak, a cvt-s verziókat a Subaru változó nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszerével készítik, utóbbi alapesetben 45:55-ös arányt tud.

Az STI verzió a hírek szerint a 2,5 literes bokszermotorral folytatja életét.

A gyártó szerint a torziós merevség 9 százalékkal nőtt az Imprezáéhoz képest, és 41 százalékkal nagyobb, mint a kifutó WRX hasonló adata. Az elődnél méretesebb fékek bújnak meg a 17 hüvelykes felnik mögött, melyekre 235/45 R17-es abroncsokat húznak.

A japánok a Los Angeles-i autószalonon még egy újdonsággal szolgálnak, mégpedig a Legacy koncepcióautóval, azaz a középkategóriás modell következő nemzedékének előfutárával. Noha a tanulmány roppant gusztusos és stílusos, a WRX sztoriján okulva – amikor a lenyűgöző tanulmányból konvencionális végeredmény született – nem iszunk előre a medve bőrére.

Az új WRX csakis szedánban készül, ami nem meglepő, hiszen az ötajtós modell nem lett népszerű, az Egyesült Államokban már nem is kapható. A négyajtós kupé stílusú modell 4930 milliméter hosszú, 1940 milliméter széles, 1500 milliméter magas, tengelytávja pedig 2880 milliméter. Az utastérről egyelőre nem tett közzé képet a gyártó, de információink szerint négy személyre szabva készült el a roppant funkcionális beltér. Technikai részleteket sajnos még nem tudtunk meg, de az autószalonhoz közeledvén bizonyosan hamar érkeznek az újabb és újabb adatok.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.