350 lóerő svéd acélba csomagolva – V60 Polestar

A Volvo és az igazán vérmes csúcsmodellek helyzete meglepően különleges. A Polestar fordít a kockán.

Szabó Péter
2013. 11. 29. 7:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újdonságot ezúttal is a gyári sportrészleg, a Polestar szállította, amely azon felül, hogy a hagyományosabb Volvókhoz kínál motorvezérlő-átírást, többek között az egyszeri, 508 lóerős S60 Polestar modellel már elkezdte a jég megtörését. Az általuk felkészített V60 viszont már nagyszériában is napvilágot láthat, amely sejtést a motortér józanabb tartalma is igazolja. Az erő a korábbi T6-ból már ismerős, soros, hathengeres, háromliteres turbómotorból érkezik, ám az új kettős megfúvású Borg Warner turbó, a nagyobb töltőlevegő visszahűtő használata 350 lóerőre tolta fel a teljesítményt. Ehhez 2800-as fordulattól tekintélyes 500 Nm nyomaték társul.

Persze a markáns teljesítményhez a futómű átalakítása is nélkülözhetetlen volt, ennek eredménye a szélesebb nyomtáv, az ültetés, az erősebb lengőkarok és az elöl 371 mm-es tárcsával rendelkező, hatdugattyús Brembo fékek, de az Öhlins márkájú lengéscsillapítókról sem szabad megfeledkeznünk. A V60 Polestar 20 colos felnikre húzott, 245/35 R20-as abroncsokon gördül. A hajtásláncban a motor után rajtautomatikával rendelkező hatsebességes bolygóműves automataváltó következik, amelyből a nyomaték Haldex összkerékhajtási rendszeren át jut el a négy kerékig. A hangorkánról új sport kipufogórendszer gondoskodik.

A végeredmény figyelemre méltó, igaz, a konkurensek adataihoz képest elmaradó gyorsulás. A 4,9 másodperces 0–100-as sprinthez 17,7 szekundumos 0–200-as adat társul – a végsebesség 250 km/h. A mokányabb megjelenés sem maradhatott el, átrajzolt lökhárítók és szolid hátsó légterelő felel a haragosabb külsőért, miközben az utastérben az Alcantara és bőrkárpit uralkodik.

Ahogy a teljesítményből is látható, a V60 nem kíván versenyezni a BMW M3-mal és társaival, amelytől kissé magas, 1822 kilogrammos tömege is távol tartja. Ezzel ellentétben egy meglehetősen potens, sportos, ám a hétköznapokban is kiválóan, kompromisszumok nélkül használható modell akar maradni. A létjogosultsága éppen ezért kérdéses, hiszen már az új, kétliteres, motorral rendelhető T6 306 lóerős teljesítménye sem kevés, miközben a Polestar teljesítménye a konkurencia tükrében nem sok ahhoz, hogy az a radikális kiegészítőket, valamint a hozzájuk társuló magasabb árat indokolná.

Így félő, hogy ha valaki nem kimondottan svéd, sportos csúcsmodellre vágyik, akkor vagy az alsó hangon is 3 literrel kevesebbet fogyasztó új hajtásláncot választja, vagy a lóerők bűvöletében a most érkező új generációban már 430-500 lóerős konkurensekhez fordul.

Talán éppen ez az oka annak, hogy a gyártó óvatosan fogalmaz, vagyis pontosabban nem fogalmaz a sorozatgyártással kapcsolatban.

Egyelőre annyit tudunk, hogy nemcsak a V60, de a szedán karosszériás S60 is elérhető lesz Polestar-kivitelben, ám azt, hogy a hazai kereskedésekben is elérhető lesz-e az új sorozat, egyelőre homály fedi. Ha nem is túl korszerű formában, de egyetlen dolognak azért önfeledten örülhetünk a Polestar modellekkel kapcsolatban: nekik köszönhetően 2014-től sem csak négyhengeres motor lesz a márka kínálatában.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.