A típus a szeptemberi frankfurti premiert követően máris megvásárolható hazánkban, mégpedig rögtön két karosszériával – együtt indul a vásárlók kegyeiért az ötajtós Sport és a négyajtós szedán – és ötféle felszereltségi szinttel. Kezdetben három – a szedán esetében csak kettő – benzines szívómotor és egyetlen turbódízel erőforrás került be a kínálatba; SkyActiv technológiájú, egyszerre takarékos és izmos négyhengeres egységekről beszélhetünk.
A benzinmotor-paletta alján egy új 1,5 literes egység található 100 lóerővel és 150 newtonméterrel, ez a teljesítmény és nyomaték a kicsiny, üresen 1,2 tonna alatti tömegnek köszönhetően tisztességes kvalitásokkal ruházza fel a kocsit. A második motor a kínálat titkos tippje: 300 ezer forintos felárával a kétliteres, 120 lovas, 210 newtonméteres egység már kecsegtető menetteljesítményeket garantál, miközben a gyártó ígérete szerint mindössze 5,1 literes gyári átlagfogyasztásra képes – ebben persze a kimondottan hosszú áttételezés is szerepet játszik. Ehhez a motorhoz – valamint az egyetlen dízelhez – 500 ezer forintos felár ellenében hatfokozatú automata váltót is társíthatunk a szériában járó hatfokozatú, start-stopos kézi helyett. A csúcsbenzines egyelőre a 120 lóerős kétliteres nagy testvére 165 tagú ménessel – maximális nyomatéka ugyanúgy 210 newtonméter. 300 ezer forintos felára tolerálható, ám csak a két legmagasabb, meglehetősen drága felszereltséggel kombinálható, és bár szériában jár hozzá a kondenzátoros i-Eloop rendszer, a 120 lovasénál több mint 20 százalékkal rövidebb végáttétel miatt közel 15 százalékkal magasabb vegyes étvágyra számíthatunk esetében. A 2,2 literes 150 lóerős dízel remek darab, nagyon megy, és szinte étvágytalan, viszont a 120 lóerős benzinesnél azonos szinten 900 ezer forinttal kóstál többet, vagyis a tehetősebb Mazda-vásárlók választása.
Szimpatikus a Mazda árpolitikájában, hogy az ötajtós és a szedán azonos konfigurációban forintra ugyanannyiért kelleti magát. Igaz, a szedán magasabb szinten startol, ugyanis egyelőre nem kérhető az alap Emotion felszereltséggel.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!