4,4 millió forinttól indul a Mazda 3

Megérkezett Magyarországra is a Mazda 3 várva várt harmadik nemzedéke.

Vajda János
2013. 11. 08. 12:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A típus a szeptemberi frankfurti premiert követően máris megvásárolható hazánkban, mégpedig rögtön két karosszériával – együtt indul a vásárlók kegyeiért az ötajtós Sport és a négyajtós szedán – és ötféle felszereltségi szinttel. Kezdetben három – a szedán esetében csak kettő – benzines szívómotor és egyetlen turbódízel erőforrás került be a kínálatba; SkyActiv technológiájú, egyszerre takarékos és izmos négyhengeres egységekről beszélhetünk.

A benzinmotor-paletta alján egy új 1,5 literes egység található 100 lóerővel és 150 newtonméterrel, ez a teljesítmény és nyomaték a kicsiny, üresen 1,2 tonna alatti tömegnek köszönhetően tisztességes kvalitásokkal ruházza fel a kocsit. A második motor a kínálat titkos tippje: 300 ezer forintos felárával a kétliteres, 120 lovas, 210 newtonméteres egység már kecsegtető menetteljesítményeket garantál, miközben a gyártó ígérete szerint mindössze 5,1 literes gyári átlagfogyasztásra képes – ebben persze a kimondottan hosszú áttételezés is szerepet játszik. Ehhez a motorhoz – valamint az egyetlen dízelhez – 500 ezer forintos felár ellenében hatfokozatú automata váltót is társíthatunk a szériában járó hatfokozatú, start-stopos kézi helyett. A csúcsbenzines egyelőre a 120 lóerős kétliteres nagy testvére 165 tagú ménessel – maximális nyomatéka ugyanúgy 210 newtonméter. 300 ezer forintos felára tolerálható, ám csak a két legmagasabb, meglehetősen drága felszereltséggel kombinálható, és bár szériában jár hozzá a kondenzátoros i-Eloop rendszer, a 120 lovasénál több mint 20 százalékkal rövidebb végáttétel miatt közel 15 százalékkal magasabb vegyes étvágyra számíthatunk esetében. A 2,2 literes 150 lóerős dízel remek darab, nagyon megy, és szinte étvágytalan, viszont a 120 lóerős benzinesnél azonos szinten 900 ezer forinttal kóstál többet, vagyis a tehetősebb Mazda-vásárlók választása.

Szimpatikus a Mazda árpolitikájában, hogy az ötajtós és a szedán azonos konfigurációban forintra ugyanannyiért kelleti magát. Igaz, a szedán magasabb szinten startol, ugyanis egyelőre nem kérhető az alap Emotion felszereltséggel.

Az ötajtós alapverzióban 4,4 millió forintot kóstál, és már az Emotion szint is tartalmazza a legfontosabb extrákat. A kötelezőnek számító tételeken kívül (esp, hat légzsák, manuális klíma) jár hozzá például emelkedőn való elindulást segítő és keréknyomást figyelő rendszer, elöl-hátul elektromos ablakok, fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető usb-s hifi, nappali menetfény stb.

A következő Challenge szint 600 ezer forintba kerül, és sok-sok hasznos opciót tartalmaz, például 16 hüvelykes könnyűfém kerekeket, városi vészfékasszisztenst, tempomatot, bőr kezelőszerveket, komolyabb hifit 7 hüvelykes színes kijelzővel és bluetooth-os telefonkihangosítóval, automatikusan sötétedő belső visszapillantó tükröt, kétzónás automata klímaberendezést, vezetőoldali deréktámaszt, hátsó középső kartámaszt, ködlámpákat, megvilágított kesztyűtartót és elektromosan behajtható, fűtött visszapillantó tükröket.

A középső Attraction felszereltség további 600 ezer forintért bixenon fényszórókat, ledes nappali fényeket és hátsó lámpákat, sötétített üvegeket, fűthető első üléseket, eső- és fényérzékelőt, hátsó parkolóradart és sávváltássegítő rendszert kínál.

A Revolution szinthez plusz 300 ezerért 18 colos könnyűfém kerekek, vetített kijelző, kulcs nélküli rendszer, Bose hifi, első-hátsó parkolóradar és belül krómdíszítések járnak.

A csúcsot a Revolution Top képviseli: itt 800 ezer forintért bőrüléseket kaphatunk a vezető oldalon elektromos állítással, továbbá sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, nagy sebességű fékasszisztenst, távolsági fényszóróvezérlést, adaptív tempomatot és kanyarfényszórókat, vagyis tényleg kivételes extrázásról beszélhetünk.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.