Noha egy óriásgaléria révén virtuálisan már akárki túlcsordulhat a sok-sok érzelemtől, élőben első ízben a héten esedékes Los Angeles-i autószalonon debütál a Jaguar büszkesége, az értékesítés pedig 2014 tavaszán indul majd meg. A majdani vásárlók összesen háromféle erőforrásból válogathatnak, az alapot jelentő V6-ostól egészen a csúcsot képviselő V8-as R verzióig. A kupé variáns mintegy egymillió forinttal kerül majd kevesebbe nyitott tetejű testvérénél, melyet nemrég tettünk próbára.
A Jaguar F-Type Coupé pedig valóban lenyűgöző lett, talán nem tévedek, ha azt mondom, a manapság kapható kupék egyik legszebbikével van dolgunk. Minden porcikájával erőt és dinamizmust sugároz, s közben egy kis finom elegancia is megbújik benne. A tökéletes kupéformát a pengeszerű hátsó lámpák, a kabriónál is dicsért, szépséges orrkialakítás, valamint a méretes, tetszetős könnyűfém felnik teszik teljessé. A két V6-os hátul középen kivezetett kipufogóval üvölti a világba bánatát, míg az ötliteres V8-as kétszer két csövön mennydörög.
Az alapot tehát a háromliteres, kompresszorral feltöltött V6-os erőforrás jelenti a 6500 1/perces főtengelyfordulaton jelentkező 340 lóerővel (450 Nm). Már a legcsekélyebb teljesítményű csomag is elegendő potenciált tartalmaz az 5,3 szekundumos 0–100-as sprinthez és az elektronikával korlátozott, 260 km/h-s csúcssebességhez.
Ehhez a verzióhoz is, ahogy az összes F-Type-hoz, szériában jár a ZF nyolcfokozatú automata váltója, manuális kapcsolási lehetőséggel, amely a kormányra helyezett váltófülekkel valósítható meg. A második lépcsőfok az F-Type S modell személyében érkezik, ugyanúgy három literrel, kompresszorral és V6-tal, ám immáron 380 lóerőből (460 Nm) gazdálkodhat a sofőr. A 40 lóerős plusznak köszönhetően álló helyzetből már 4,9 másodperc alatt elérhető a 100 km/h-s sebesség, míg a gyorsulás egészen 275 km/h-ig folytatódhat.
Míg a roadster csúcsát az 500 lóerős változat jelentette, addig a kompresszoros, ötliteres V8-as a kupéban már 550 lóerő leadására képes (680 Nm), ahogy az XKR-S és az XKR-S GT modellekben. A 0–100-hoz itt már elegendő 4,2 másodperc is, a végsebesség pedig 300 km/h-ban állapodik meg. A Coupé alumíniumból készült teteje a vevő kérésére száműzhető, hiszen opciós listán panoráma üvegtető is szerepel, természetesen változatlan szilárdsági tulajdonságokkal. Ugyanígy a hagyományos fékeket elöl 398, hátul 380 mm-es karbon-kerámia tárcsákra cserélhetjük, amely egyben 21 kg-os megtakarítást is jelent a megnövekedett fékteljesítmény mellett.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!