A legszebb – bemutatkozik a Jaguar F-Type Coupe

A C-X16 koncepció láttán már vágytunk rá, és most itt áll előttünk.

Csizsek Ádám
2013. 11. 20. 11:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha egy óriásgaléria révén virtuálisan már akárki túlcsordulhat a sok-sok érzelemtől, élőben első ízben a héten esedékes Los Angeles-i autószalonon debütál a Jaguar büszkesége, az értékesítés pedig 2014 tavaszán indul majd meg. A majdani vásárlók összesen háromféle erőforrásból válogathatnak, az alapot jelentő V6-ostól egészen a csúcsot képviselő V8-as R verzióig. A kupé variáns mintegy egymillió forinttal kerül majd kevesebbe nyitott tetejű testvérénél, melyet nemrég tettünk próbára.

A Jaguar F-Type Coupé pedig valóban lenyűgöző lett, talán nem tévedek, ha azt mondom, a manapság kapható kupék egyik legszebbikével van dolgunk. Minden porcikájával erőt és dinamizmust sugároz, s közben egy kis finom elegancia is megbújik benne. A tökéletes kupéformát a pengeszerű hátsó lámpák, a kabriónál is dicsért, szépséges orrkialakítás, valamint a méretes, tetszetős könnyűfém felnik teszik teljessé. A két V6-os hátul középen kivezetett kipufogóval üvölti a világba bánatát, míg az ötliteres V8-as kétszer két csövön mennydörög.

Az alapot tehát a háromliteres, kompresszorral feltöltött V6-os erőforrás jelenti a 6500 1/perces főtengelyfordulaton jelentkező 340 lóerővel (450 Nm). Már a legcsekélyebb teljesítményű csomag is elegendő potenciált tartalmaz az 5,3 szekundumos 0–100-as sprinthez és az elektronikával korlátozott, 260 km/h-s csúcssebességhez.

Ehhez a verzióhoz is, ahogy az összes F-Type-hoz, szériában jár a ZF nyolcfokozatú automata váltója, manuális kapcsolási lehetőséggel, amely a kormányra helyezett váltófülekkel valósítható meg. A második lépcsőfok az F-Type S modell személyében érkezik, ugyanúgy három literrel, kompresszorral és V6-tal, ám immáron 380 lóerőből (460 Nm) gazdálkodhat a sofőr. A 40 lóerős plusznak köszönhetően álló helyzetből már 4,9 másodperc alatt elérhető a 100 km/h-s sebesség, míg a gyorsulás egészen 275 km/h-ig folytatódhat.

Míg a roadster csúcsát az 500 lóerős változat jelentette, addig a kompresszoros, ötliteres V8-as a kupéban már 550 lóerő leadására képes (680 Nm), ahogy az XKR-S és az XKR-S GT modellekben. A 0–100-hoz itt már elegendő 4,2 másodperc is, a végsebesség pedig 300 km/h-ban állapodik meg. A Coupé alumíniumból készült teteje a vevő kérésére száműzhető, hiszen opciós listán panoráma üvegtető is szerepel, természetesen változatlan szilárdsági tulajdonságokkal. Ugyanígy a hagyományos fékeket elöl 398, hátul 380 mm-es karbon-kerámia tárcsákra cserélhetjük, amely egyben 21 kg-os megtakarítást is jelent a megnövekedett fékteljesítmény mellett.

Az R verzióban olyan finomságok rejtőznek, mint a Jaguar EAD (Electronic Active Differential) intelligens önzáró differenciálműve (a nyitott állapottól a teljes zárásig mindössze 200 milliszekundumra van szüksége), amely összedolgozik a Range Rover Sportban megismert, nyomatékvektorozással operáló fékrendszerrel.

A roadsterben erősen kritizált, piciny csomagtér a Coupéban már nem kísért, hiszen a tulajdonos mintegy 407 literes kapacitásból gazdálkodhat, ami két golftáskára bizonyosan elegendő lehet. A pontos árak jelenleg még nem ismertek, de a hazai bevezetés alkalmával természetesen jelentkezünk a legfrissebb információkkal.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.