A DRB-HICOM tulajdonosai is úgy látták, az angol sportautógyártó megérdemli, hogy mögé álljanak, így 35,8 milliárdos befektetéssel támogatta a Lotust, hogy az fejlődjön a mérnöki munkában, a termelékenységben, a hatékonyságban és a minőségben. Ez a támogatás egyébként egy hároméves terv része, amellyel megpróbálják kihúzni a csávából a rossz helyzetbe került céget. Az angolok stratégiája egyébként – a költséghatékonyság jegyében – nem a drága fejlesztéssel járó új típusok megalkotása, hanem a meglévő modellek különböző változatainak piacra dobása.
A jövőben tehát olyan modellek speciális variánsait láthatjuk majd, mint az Exige, az Evora és az Elise. Az utolsó ilyen modell egyébként az Exige V6 Cup volt, amely már így is a sokadik az egyes modellverziók szinte végeláthatatlan sorában. A Lotus elnöke, Aslam Farikullah is megszólalt az ügyben. „Ezzel a támogatással tovább szélesíthetjük a stratégiánkat, amivel könnyebben boldogulhatunk és növekedhetünk. Válaszolni tudunk majd az autóink iránt globálisan megnövekedett igényekre, és az autóipari innováció terén is az élmezőnybe törhetünk.”
„Nagyon izgalmas terveink vannak a sportautóinkkal kapcsolatban, és nagyon örülünk, hogy új munkahelyeket tudunk létrehozni, ezzel pedig jelentősen hozzájárulhatunk a brit autóiparhoz. A csapatunk itt a Lotusnál nagyon keményen megdolgozott ezért a támogatásért, és minden munkatársunk hozzájárul cégünk stabilitásához, növekedéséhez és jövőbeli sikereihez” – fejtette ki a szakember.
Ha minden összejön, a viszonylag könnyű és mozgékony sportautóiról ismert gyártó nemsokára ismét régi fényében tündökölhet, melynek minden autórajongó szívből örülhet, hiszen szükség van az olyan gyártókra, mint a Lotus, melyek szinte csak a tiszta vezetési élményt tartják szem előtt. Persze az igazi sikerhez elengedhetetlen szükség lesz egy új modellre, így félő, hogy az átmeneti injekciókkal csak életben tartják, de nem meggyógyítják a neves brit manufaktúrát.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!