A Lotus tőkéjébe ismét pumpáltak, új erőre kaphat

A Lotus több mint 3,7 milliárd forintnak megfelelő angol fontot kapott az államtól.

Kenéz Tibor
2013. 11. 28. 17:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A DRB-HICOM tulajdonosai is úgy látták, az angol sportautógyártó megérdemli, hogy mögé álljanak, így 35,8 milliárdos befektetéssel támogatta a Lotust, hogy az fejlődjön a mérnöki munkában, a termelékenységben, a hatékonyságban és a minőségben. Ez a támogatás egyébként egy hároméves terv része, amellyel megpróbálják kihúzni a csávából a rossz helyzetbe került céget. Az angolok stratégiája egyébként – a költséghatékonyság jegyében – nem a drága fejlesztéssel járó új típusok megalkotása, hanem a meglévő modellek különböző változatainak piacra dobása.

A jövőben tehát olyan modellek speciális variánsait láthatjuk majd, mint az Exige, az Evora és az Elise. Az utolsó ilyen modell egyébként az Exige V6 Cup volt, amely már így is a sokadik az egyes modellverziók szinte végeláthatatlan sorában. A Lotus elnöke, Aslam Farikullah is megszólalt az ügyben. „Ezzel a támogatással tovább szélesíthetjük a stratégiánkat, amivel könnyebben boldogulhatunk és növekedhetünk. Válaszolni tudunk majd az autóink iránt globálisan megnövekedett igényekre, és az autóipari innováció terén is az élmezőnybe törhetünk.”

„Nagyon izgalmas terveink vannak a sportautóinkkal kapcsolatban, és nagyon örülünk, hogy új munkahelyeket tudunk létrehozni, ezzel pedig jelentősen hozzájárulhatunk a brit autóiparhoz. A csapatunk itt a Lotusnál nagyon keményen megdolgozott ezért a támogatásért, és minden munkatársunk hozzájárul cégünk stabilitásához, növekedéséhez és jövőbeli sikereihez” – fejtette ki a szakember.

Ha minden összejön, a viszonylag könnyű és mozgékony sportautóiról ismert gyártó nemsokára ismét régi fényében tündökölhet, melynek minden autórajongó szívből örülhet, hiszen szükség van az olyan gyártókra, mint a Lotus, melyek szinte csak a tiszta vezetési élményt tartják szem előtt. Persze az igazi sikerhez elengedhetetlen szükség lesz egy új modellre, így félő, hogy az átmeneti injekciókkal csak életben tartják, de nem meggyógyítják a neves brit manufaktúrát.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.