A magyar autós nem elég előrelátó a gumik terén

Az Autó Pult összegzése a hazai téli gumis helyzetről.

Kenéz Tibor
2013. 11. 07. 16:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GfK Hungária piackutató intézet adatai alapján nézzünk meg egy rövid összefoglalót, hogy milyen a helyzet a hazai gumiabroncspiacon. Sajnálatos tény, hogy hazánkban sok autós csak az első hó lehullásakor dönt úgy, hogy ideje lenne lecserélnie négykerekű társának gumijait, így minden évben számtalan megelőzhető baleset történik az utakon ebben az időszakban, de még szerencsésebb esetben is jócskán megnehezítik saját dolgukat a gépkocsi-tulajdonosok.

Az őszi időszakban figyelnünk kell a meteorológusok intő szavára, és amikor tartósan 7 Celsius-fok alá csökken a hőmérséklet, akkor a gumiszervizek meglátogatása mellett érdemes némi időt fektetni a jármű téli felkészítésére is, mint például a jégkaparó és a fagyálló folyadékok beszerzése. Az idei szezonban egyébként a március-áprilisi időszakban a tavalyihoz képest 4,9 százalékkal nőtt az értékesített gumiabroncsok száma, de a piac legtermékenyebb időszaka mindig a téli hónapokra esik, ami annak tudható be, hogy a legtöbb új jármű nyári abroncsokkal kerül forgalomba.

A téli időszakban értékesítik az éves mennyiség körülbelül 39 százalékát; ezek 90 százalékban személygépjárműre, 10 százalékban terepjárókra és tehergépjárművekre készült abroncsok.

A gumi mérete, illetve a márkák eloszlása által befolyásolt darabonkénti átlagár az idei év első felében 20 288 forinton állt. Ez az előző év azonos időszakához viszonyítva mintegy 7,6 százalékos csökkenést jelent. A beszerzést továbbra is leginkább a gumiszervizekben intézik az autósok, azonban a hipermarketekben és áruházláncokban eladott abroncsok száma közel a duplájára, 44,9 százalékkal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, bár ez a jelentős emelkedés a teljes piacot górcső alá véve nem okozott túl nagy változást.

A gyártókkal kapcsolatban elmondható, hogy mind a téli, mint a nyári gumiabroncsokat illetően a Michelin és a Continental uralja a piacot, közöttük állandó kiélezett verseny folyik. 2012-ben a Hankook a verseny képzeletbeli dobogójának előkelő harmadik fokára állhatott. Az úgynevezett B márkák, mint például a Barum, a Kleber, a Debica vagy éppen a Matador, jelentős részt tudhatnak magukénak a hazai piacon – a téli időszakokban például több esetben ezek a márkák könyvelhetik el a legjelentősebb növekedést.

Ami a legfontosabb a témával kapcsolatban: minden esetben biztosnak kell lennünk abban, hogy autónk, amelyre rábízzuk az életünket, mindig fel legyen készülve az időjárási körülményekre. Erről nekünk kell gondoskodnunk, és nagyon lényeges, hogy megelőzzük a bajt, s nagy odafigyeléssel és kellő óvatossággal üljünk a volán mögött.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.